A tablet-tulajdonosok költik a legtöbbet a neten
Többet szántak egy-egy online tranzakcióra tavaly a táblagépről bejelentkezők, mint az okostelefont vagy asztali számítógépet/laptopol használók - derül ki az Adobe felméréséből.
A felmérés során azt értékelték, hogy az online kiskereskedelmi webhelyek látogatóinak költési hajlandóságát mennyiben befolyásolta a bejelentkezéshez használt eszköz. A maga nemében az egyik legátfogóbbnak tekinthető felmérés során az Adobe az Egyesült Államok 150 legnagyobb online kereskedőjének webhelyén tett 16,2 milliárd látogatás anonim adatait elemezte.
A kutatásból kiderült, hogy a táblagép-felhasználók 54 százalékkal költöttek többet tranzakciónként, mint az okostelefont, és 21 százalékkal többet, mint a PC-t vagy laptopot használók. A táblagép-felhasználók háromszor nagyobb valószínűséggel vásároltak meg egy terméket, mint az okostelefont használók, ez a mutatójuk alig maradt el az asztali számítógépet/laptopot használóktól.
Az Adobe felmérése kimutatta, hogy a táblagép-felhasználók demográfiai összetétele és a készülékek nagyobb rugalmassága is fontos tényező abban, hogy ez a vásárlói szegmens nagyobb összegű vásárlásokat hajt végre. A táblagépről bejelentkező felhasználók jellemzően 18-34 éves, a többi online vásárlónál többnyire jobb anyagi helyzetben lévő férfiak. Ugyanakkor a táblagép-felhasználók nagyobb költési hajlandósága csupán egyetlen tényező. Ez a vásárlói szegmens nagyobb online aktivitást mutat hétvégén, amikor több idő jut az online vásárlásra.
"Az Adobe régóta hangoztatja, hogy a kereskedőknek optimalizálniuk kellene webhelyeiket a mobilfelhasználók számára, a felmérés pedig világosan kimutatta, hogy a táblagépekkel egy új, megkerülhetetlenül fontos értékesítési csatorna jelent meg, amelyet a piaci szereplőknek ki kell használniuk - mondta Brad Rencher, az Adobe Digitális értékesítési részlegének felelős alelnöke. - A felmérésből világosan kitűnik, hogy a 2012-es e-kereskedelmi stratégiákban kiemelt szerepet kell szánni a táblagép-felhasználóknak, hogy teljes körűen ki tudjunk szolgálni egy gyorsan bővülő és nagy nyereséget hozó vásárlói szegmenst." (MTI/Médiainfo)