Kockázatos munkaerő az internetes generáció
A Cisco friss nemzetközi tanulmánya szerint tízből hét fiatal munkavállaló ügyet sem vet az informatikai szabályokra, és minden negyedik még 30 éves kora előtt "identitáslopás" áldozata lesz. Ők már annak a korosztálynak a tagjai, akik az internettel együtt nőttek fel, és életstílusuk miatt elmosódik a magánjellegű és a munkához kapcsolódó tevékenységek közötti határvonal.
"Identitáslopás" áldozata lesz, azaz személyes adataik és azonosítóik illetéktelenek kezébe kerülnek, akik azokkal különböző bűncselekményeket követnek el. A Cisco Connected World Technology Report jelentéssorozat utolsó része sokkoló képet fest a munkavállalók új generációjának az informatikai szabályokkal és az egyre növekvő biztonsági fenyegetésekkel kapcsolatos magatartásáról. Ők már annak a korosztálynak a tagjai, akik az internettel együtt nőttek fel, és életstílusuk miatt elmosódik a magánjellegű és a munkához kapcsolódó tevékenységek közötti határvonal.
A Cisco Connected World Technology Report nemzetközi felmérés a munkavállalók új generációjának igényeit vizsgálja, és kiterjed az internet elérésére, a mobileszközök biztosította szabadságra, a közösségi médiára és a munkahelyi életstílusra.
A jelentés legújabb megállapításai aggasztó képet festenek a munkaadók számára. A közeljövőben munkába álló generációba már annyira beleivódott az információ igény szerinti elérésének vágya, hogy sok fiatal pályakezdő szélsőséges dolgokat is megtesz azért, hogy hozzáférjen az internethez, még ha ez a vállalat vagy saját személyes biztonsága feladásával is jár. Ilyen magatartásformák közé tartozik az, amikor a szomszéd vezeték nélküli internetkapcsolatát használják, amikor az üzletek előtt üldögélnek az utcán, hogy használni tudják az ingyenes WIFI hálózatot, vagy amikor felügyelet nélkül használják a másoktól kölcsönkért eszközöket.
A legfontosabb megállapítások
- A Cisco Connected World Technology Report felmérés keretében a világ gazdaságilag legerősebb vagy leggyorsabban fejlődő 14 országának összesen 2 800 egyetemi hallgatóját és fiatal munkavállalóját kérdezték meg. A felmérés készítői azt szerették volna megtudni, hogy miként kell a vállalatoknak megteremteni az egyensúlyt az üzleti igények és a kockázatkezelés között, tekintettel az alkalmazottak új generációjának technológiai elvárásaira. (Cisco/Brandtrend, rövidítve)