Jövőbe mutató kutatások a tévés közönségmérésben
A televíziós technológiák fejlődésével és a nézői szokások változásával lépést tartanak az AGB Nielsen Médiakutató közönségmérési módszerei is.
Késleltetett tévézés, termékelhelyezés, videotartalmak fogyasztása mobileszközökön - néhány olyan új trend a tévés piacon, amely a közönségmérés terén is új információigényeket támaszt. Ahhoz, hogy a tévénéző közönségről teljes képet kaphassanak a tévécsatornák, hirdetők és egyéb megrendelők, az AGB Nielsen Médiakutató már kidolgozott technológiákkal rendelkezik ezen új fogyasztási csatornák és reklámmegoldások mérésére.
A televíziós fogyasztás terén egyre több szó esik a különböző platformok közti megoszlásról, azaz a tévékészülékek mellett a számítógépen és a mobiltelefonon keresztüli tévézésről. Az AGB Nielsen Médiakutató fejlesztései között kiemelt helyen szerepel a tévés tartalmak számítógépen történő nézésének mérése, lépést tartva a különböző csatornák internetes tartalomkínálatának szélesedésével. Az amerikai adatok azt mutatják, az interneten és mobiltelefonon videotartalmak nézegetésével töltött idő egyelőre jelentősen elmarad a tévézésre fordított időhöz képest, de az alternatív platformok jelentősége a jövőben tovább nőhet. (Médiainfo.hu, rövidítve)