Tarolnak a maguktól parkoló Fordok
A Ford C-MAX modellek közel egyharmada és a Focusok egyötöde a Ford Aktív parkolóasszisztensével felszerelve talál gazdára. Ez kétszerese, mint előzetesen várták. A technológia megkeresi a megfelelő méretű parkolóhelyet, és pontosan bekormányozza a járművet egy akkora helyre is, ami mindössze az autó hosszának 1,2-szerese.
A Ford bejelentette, hogy 2012-ben további modellekhez is megrendelhető lesz az Aktív parkolóasszisztens, így minden eddiginél több Ford-vásárló élvezheti majd az automatikus parkolást. Az Aktív parkolóasszisztens tíz darab, az autó oldalára, első és hátsó lökhárítójára szerelt érzékelővel, valamint számítógépes irányítású kormányrásegítéssel működik. A rendszer beméri a megfelelő méretű parkolóhelyeket, majd önállóan és pontosan bekormányozza oda a járművet, miközben instrukciókat ad a vezetőnek, hogy mikor kapcsoljon hátra- vagy előremenetbe.
Az Aktív parkolóasszisztenst úgy tervezték, hogy többféle parkolási szituációt is eredményesen kezeljen. A rendszer például normál esetben a járdaszegély mellé állítja be az autót, de ha azt érzékeli, hogy már járművek a járdára parkolnak, akkor hozzájuk igazítja a beállást.
A parkolás a közlekedés egyik legstresszesebb része, különösen a zsúfolt városi forgalomban. Egy, a Ford által megrendelt felmérés szerint ez a manőver különösen a friss jogosítvánnyal rendelkező autósok számára jelent idegtépő élményt – nap mint nap. A kezdő autósok Európa-szerte háromszor stresszesebbnek ítélték a párhuzamos parkolást, mint az autópályán való autózást. Olaszországban például a tapasztalatlan vezetők számára a párhuzamos parkolás ugyanolyan félelmetes élmény, mint a fogorvosi beavatkozás. Ám mindez nemcsak a kezdőkre vonatkozik, hiszen az európai autósok közel egyharmada (32 százalék) is egynél többször próbálkozik meg a párhuzamos parkolással, mielőtt sikerülne pontosan beállnia. Saját bevallásuk szerint az orosz autósok a legrosszabbak e téren Európában, hiszen 40 százalékuk próbálkozik egynél többször; őket követi az Egyesült Királyság 39 százalékkal. A német autósok bizonyultak a legjobbnak: mindössze 26 százalékuk beszélt arról, hogy többször is meg kell próbálkozniuk a parkolással. (autostat, marketing kigyomlálva, amennyire ez lehetséges)