Hatékony a termékelhelyezés a TV2-n
Kiemelkedően magas, akár 60 százalékos is lehet a termékfelidézés a TV2 műsorában megjelenő márkák esetén. Ezt az eredményt hozta az Ipsos kutatása, amely a TV2 megbízásából a hazai piacon elsőként vizsgálta a termékelhelyezés hatékonyságát.
Az Ipsos által kifejlesztett, nemzetközileg is új módszer otthoni környezetben képes mérni a hirdetéshatékonyságot a tényleges műsornézők körében. A kutatás egyértelműen megállapítja: a TV2 műsorában elhelyezett termékek esetén a támogatott visszaidézések akár 60 százalékot is elérhetik. A műsorban ily módon megjelenő márkák, mint a HOT! Magazin, a Blikk újság, a Hell energiaital, illetve a Lancia Ypsilon 50-60 százalékos visszaidézési arányt értek el.
A kiemelkedő eredményt általában a szituációba ágyazott, aktív termékelhelyezések hozták, amelyek legalább kétszer olyan emlékezetesek, mint a passzív, kelléktípusúak. Mindez azt jelenti, hogy akár már az egyszeri termékmegjelenés is hatásos lehet, ha az aktívan, szituációba ágyazva jelenik meg.
Az adatokból feltételezhető, hogy hatékonyabb a termékelhelyezés, ha ezt követően, vagy ezzel párhuzamosan passzív módon is megjelenik a termék a műsorban több adáson keresztül.
A kutatás megállapítása szerint a nézők is pozitívan fogadják a valódi termékek szerepeltetését a műsorban. A műsorhoz illő termékelhelyezések véleményük szerint „életszagúbbá” teszik a műsort. (mmonline)