13 millió forintos fejlesztések a szegedi gyufagyárban
Több mint 13 millió forintot nyert EU-s pályázaton telephelyfejlesztésre és működési feltételek javítására a szegedi gyufagyár, amely a németországi székhelyű Europe Match GmbH, Európa legnagyobb reklámgyufa-gyártójának magyarországi fióktelepeként működik.
A beruházás megtekintésére és a gépsor ünnepélyes beindítására rendezett ünnepségen megjelent B. Nagy László, a Csongrád Megyei Kormányhivatal vezetője és Vízhányó Ferenc, a megyei közgyűlés alelnöke is. A beruházás mérföldkő a gyár életében, hangsúlyozta Klaus Bruns, a vállalkozás tulajdonos-ügyvezetője, aki ismertette a cég történetét, üzleti stratégiáját, majd beszélt a termelés felfutásáról és az új gépek üzembe állításáról, amelyek segítségével 30 százalékkal növelni tudják a kereskedelmi gyufagyártást.
A kiváló gazdasági és pénzügyi eredményekkel büszkélkedő, főleg nyugati piacokra gyártó, 155 éves múltra visszatekintő egyetlen hazai gyufagyár az elmúlt 5-6 év során mintegy 1,2 millió euró értékű beruházást hajtott végre. A termelést évről évre sikerült növelni úgy, hogy közben a felére csökkentették az energiafelhasználást. A válság alatt sem kellett senkit elküldeniük, a mintegy 120 dolgozó és az 50-80 bedolgozó (csökkent munkaképességűeket, diákokat, rabokat is foglalkoztatnak) munkahelye biztos. Évente a cég 260-280 millió egységnyi gyufát állít elő, a cél pedig az, hogy az új gépek felszerelésével ez a szám 3-4 év alatt elérje a 400 milliót. (MTI/SzegedMa, rövidítve)