Új visszaküldési szolgáltatások
A UPS Európa harminc országában – köztük Magyarországon – igénybe vehető két új visszaküldési szolgáltatást mutatott be.
Ezek a szállító számára ellenőrizhetővé, a címzettnek pedig kényelmesebbé teszik a visszaküldési folyamatokat – mondta Nick Basford, a UPS Europe marketingért felelős alelnöke. Mivel pedig a nem kívánt vagy akár kárt is okozó raktározás járulékos költségei magasak lehetnek, az azonnal visszafordított, megjavított és rögtön forgalomba hozható árukkal a vállalatok üzleti teljesítményüket és versenyképességüket növelhetik.
A kombinált szállítási és felvételi szolgáltatás (UPS Returns Exchange) a visszáru-logisztikai megoldásokat korszerűsíti a vállalatok számára. A nagy értékű termékek – mint az elektronikai vagy orvosi eszközök – cseréje így hatékonyabb, és kiterjeszthetők a vevőszolgálat lehetőségei.
A szolgáltatás a high-tech, az egészségügyi és kiskereskedelmi szállítók igényeire szabott.
A UPS futára a visszaküldésre szánt áru felvételekor a csereárut is leszállítja. Segít az ügyfélnek abban is, hogy a visszafordított árut ugyanabba a csomagolódobozba helyezze, amelyben a csereáru érkezett. A küldeményt azonnal visszaküldik az eredeti feladónak vagy egy másik címre, így a futárnak nem kell kétszer megtennie az utat. A másik új szolgáltatás (UPS Returns pack and Collect) háromfajta dobozt kínál az árucikkek felvételére és visszaküldésére. Az ügyfélnek a futár adja át a dobozt s a visszárucímkét, és segít a becsomagolásban.
A két új visszaküldési szolgáltatás csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást és a költségeket is. A kombinált szállítási és felvételi szolgáltatás esetében kevesebb a hulladék mennyisége is. (VG)