Az üzletfejlesztéshez tarts lépést a marketing változásaival is!
Új körülmények között kell helytállnia a marketingnek
Az új kihívásokra új választ kell adnia a marketingnek - hangoztatta Simon András, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke a 21. Országos Marketing Konferencia megnyitóján tartott előadásában.
Simon András szerint napjainkban a marketinget az útkeresés jellemzi, mert állandóan változó környezethez kell alkalmazkodnia. Legjobban maga a market - azaz a piac - változik, és ezekre az új kihívásokra új választ kell adnia a szakmának. Kijelentette: a gazdasági válságot követően új körülmények között kell helytállnia a marketingnek, amely korszakváltáshoz érkezett.
Simon András - aki az MNB kommunikációs igazgatója is - szerint sem az államok, sem a politika nem alkalmas a jelenlegi világgazdasági helyzet megoldására, a válságra nem várható külső segítség. Magyarázata szerint a politika lokális, a piacok és az üzlet pedig globálisak. A politika országokban és választókörzetekben gondolkodik, míg a piacok és az ügyfelek már régen nem államhatárokban gondolkodnak. Mindezek miatt a válságból való kilábalást az üzleti szférában látja.
Papp-Váry Árpád, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing Intézetének vezetője a konferencián a magyar márkákról tartott előadásában kiemelte: Magyarországnak van hová fejlődnie a márkaépítés területén. Az Európai Márka Intézet (European Brand Institute) a védjegyek GDP-ben betöltött szerepét vizsgáló felmérése szerint a magyarországi top márkák a bruttó hazai termék mindössze egy százalékát adják, miközben Ausztriában, Dániában, vagy Németországban ez az arány jóval magasabb. A nemzeti márkák aránya a legmagasabb Finnországban, ahol a GDP 30 százalékát teszik ki.
Elmondta, hogy a nemzetközi kutatások szerint a legismertebb hazai védjegyek között az OTP, a Szerencsejáték Zrt. és a Mol szerepelnek. A hazai márkák külföldi sikerét szerinte nem befolyásolja az ország mérete, de a nyelvi nehézségekre sem hivatkozhatunk. Példaként a Pöttyöst és a Cserszegi Fűszerest említette, előbbit az angol nyelvterületen Dotts-ra keresztelték, míg utóbbinak "A kimondhatatlan nevű bor" - azaz "The unpronouncable wine" felirat szerepel a címkéjén.
Stróbel Klára, márkaépítési szakértő ismertette Magyarország helyét a nemzetmárkák között. A világ 50 országának imázsát mérő rangsor (Nation Brands Index) legutóbbi eredménye szerint - amelyben 20 ország lakosait kérdezték a turizmus, az emberek, a kultúra, a befektetés, az export és a kormányzat témaköreiről - hazánk a 28. helyen, a középmezőnyben szerepel. A magyar termékeket a legjobban a lengyelek, a németek, és a japánok keresik, míg a magyar embereket a japánok és a németek kedvelik leginkább - emelte ki Stróbel Klára.
A kétnapos tudományos tanácskozás második napján, szerdán a jövő fogyasztójáról, médiafogyasztási szokásokról és médiapiaci trendekről tartottak előadásokat. (MarketingInfo)