Marketing Inspiráció... :-)
Hallgatunk a bankra, ha pénzről van szó
A magyar középkorú lakosság több mint háromnegyede személyesen a bankban szerzi be információit a megtakarítási termékekkel kapcsolatban – derült ki az OTP Alapkezelő megbízásából készült kutatásból. A második legnépszerűbb forrásnak az internet bizonyult, innen a válaszadók 65 százaléka szokott tájékozódni. A leghasznosabb információforrásnak szintén a bankok bizonyultak, a leghitelesebbnek a banki alkalmazottakat gondolták.
A magyar 30 és 40 év közötti lakosság a megtakarításokkal, befektetésekkel kapcsolatosan elsősorban személyesen, a bankban tájékozódik – derült ki az OTP Alapkezelő megbízásából készített kutatásból. A 400 válaszadó bevonásával készített, a korosztályra reprezentatív felmérés rámutatott, hogy a bankok mellett az interneten, illetve a családtagoktól szoktak informálódni a legtöbben. Érdekesség, hogy a közösségi oldalakat a válaszadók mindössze hat százaléka nevezte meg, mint fontos információs forrást.
A forrás hitelességét illetően más a helyzet, az interneten található információkat mindössze két százalék találta ilyennek, viszont a banki alkalmazottak, illetve szakemberek tanácsait 35 százalék tartja döntőnek. A második leghitelesebbnek a pénzügyi tanácsadók bizonyultak 25 százalékkal, közvetlenül a családtagok illetve ismerősök előtt, akikre a válaszadók valamivel kevesebb, mint egynegyede hallgat pénzügyi kérdésekben.
„A kutatásunk során érdekes volt megfigyelni, hogy a média szerepe kizárólagos forrásként jelentéktelen, ugyanakkor az általános tájékozódás során sokan hagyatkoznak az innen beszerezhető információkra”- számolt be az eredményekről Dr. Törőcsik Mária, a kutatás vezetője, a Törőcsik Marketing Inspiráció igazgatója.
Ami az információ valódi használhatóságát, hasznosságát illeti, a válaszadók a bankban valamint a banktól szerzett, illetve a pénzügyi tanácsadók által biztosított ismereteket emelték ki.
Gáti László, az OTP Alapkezelő marketing- és értékesítési igazgatója éppen ezért fontosnak tartja, hogy mind az interneten, mind a bankfiókokban naprakész és pontos információkkal találkozhassanak az ügyfelek:
„Az OTP Alapkezelőnél nagy jelentőséget tulajdonítunk annak, hogy a magyar lakosság megismerhesse az öngondoskodás illetve a hosszú távú megtakarítások fontosságát és hasznosságát. Így a jövőben is nagy hangsúlyt kívánunk helyezni a privátbanki tanácsadók illetve a fióki munkatársak megfelelő információkkal való ellátására. A közelmúltban útjára indítottuk az okosanapenzzel.hu weboldalt is, ahol a megtakarításokkal kapcsolatos tudnivalókról adunk közérthető tájékoztatást.”