A biztosító a telefonszámlát is állhatja
Október végétől számlafizetési biztosítást kínál ügyfeleinek a Magyar Telekom az Union Biztosítóval karöltve, ezzel teremtve fedezetet a munkahely elvesztése vagy tartós betegállomány miatt nehéz anyagi helyzetbe kerülő ügyfelek számláinak kiegyenlítésére.
A Telekom elsőként tesz elérhetővé Magyarországon olyan biztosítást ügyfelei számára, amely a munkahely elvesztése vagy tartós keresőképtelenség esetén megoldást jelent a telefon, internet vagy TV számlájuk kifizetésére. A számlabiztosítást jelenleg a Telekom 1,7 millió szerződéses mobil, illetve 1,6 millió vezetékes telefonszolgáltatást használó lakossági ügyfele kötheti meg. A munkahely elvesztésének anyagi következményeit kompenzálni képes (ún. munkanélküliség) biztosítással az aktív lakosság csupán elenyésző hányada rendelkezik, miközben az aktív dolgozók túlnyomó részének nincs ilyen jellegű fedezete.
Mivel a mindennapokhoz, illetve egy következő munkahely megszerzéséhez, vagy hosszú betegállomány idején is szükséges az elérhetőség fenntartása, az előfizető számára fontos, hogy gondoskodjon a számlák rendezéséről. Erre nyújt megoldást a Telekom és az Union Biztosító közös számlabiztosítása, amely a rendszeres jövedelem kiesésekor fedezi a számlák költségeit. A biztosítási összeget közvetlenül a telefonszolgáltatónak fizeti a biztosító. A biztosítás akkor is fedezetet jelent az ügyfél számlájának rendezésére, ha a közös megegyezéssel megszűnő munkaviszony felbontásának oka nem nevesített - ez hatalmas előnyt jelenthet a hasonló jellegű biztosításokhoz képest a magyar piacon. A "klasszikus" munkanélküliség esetére szóló kockázati biztosítások többségében ugyanis nevesíteni kell a válás okát, és a biztosító csak akkor fizet, ha az ok szerepel a szerződésben meghatározott indokok között.
A konstrukció a munkanélküliség mellett az ügyfél baleset vagy betegség miatti, 60 napot meghaladó keresőképtelensége esetén is fedezi a megjelölt szolgáltatások díjait.
A biztosított eldöntheti, hogy milyen megosztásban szeretné felhasználni a biztosító által térített összeget, akár a családon belül, vagy a szolgáltatások között megosztva azt. A konstrukció 6 hónapig, az ügyfél választásától függően havi tíz-, vagy tizenötezer forintos értékhatárig nyújt garanciát a kiválasztott szolgáltatások megőrzésére.
Ez az értékhatár a jelenlegi telefon, internet és TV használati szokások adatai alapján egy háztartás átlagos számlaköltségeire vonatkozóan megfelelő védelmet biztosít, ezért úgy gondoljuk, hogy a szolgáltatás révén bajba jutott ügyfeleinknek érdemi segítséget tudunk nyújtani- emelte ki Pukler Gábor, a Magyar Telekom innovációs és üzletfejlesztési igazgatója. (Privátbankár, rövidítve)