Újabb adóügyeket intézhetünk online
Egyszerűbb lesz az adóhatóság és az adózók együttműködése miután újabb internetes szolgáltatások nyíltak meg az Ügyfélkapun. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adattárház rendszerének korszerűsítésére kiírt ACM projekt során kialakított központi rendszer gördülékenyebb adatlekérdezést ígér.
Lezárult az Adóalany Centrikus Adatszolgáltatási Modell (ACM) projekt fejlesztése. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adattárház rendszerének korszerűsítésére kiírt ACM projekt az Új Széchenyi Terv keretében, 1,257 milliárd forint uniós támogatás felhasználásával valósult meg. A hatékonyan és biztonságosan működő, szolgáltató állam kialakításának egyik kiemelt állomását jelentő fejlesztés összességében javítja az adóügyintézéssel kapcsolatos e-szolgáltatások színvonalát és hatásfokát.
A támogatási szerződést 2008. október 20-án írta alá a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ, korábbi nevén Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ - PMISZK), a vállalkozói szerződést pedig 2009. szeptember 4-én a KIFÜ és az Albacomp RI Kft.
A kétéves intenzív fejlesztési munka során először az ACM rendszer követelmény-felmérése, és a NAV kapcsolódó informatikai forrásrendszereinek elemzése, specifikálása készült el, majd a felmérési szakasz sikeres lezárását az Oracle Designer alapú rendszer megtervezése követte. A megvalósítási szakaszban az Oracle és Java alapú adattárház technológiák alkalmazásával a NAV szolgáltató tevékenységét hatékonyan támogató informatikai rendszer lett kialakítva. A legelterjedtebb Java technológiák segítségével lehetőség nyílik nagy tömegű lekérdezések gördülékeny kiszolgálására, amely magas színvonalon képes kielégíteni mind az adózó állampolgárok, mind pedig az adóhivatal belső munkatársainak igényeit. (MTI/Piac és Profit)