1. Nagy tisztelettel az új rovat első része: A Kelet Bajnokai 1. - Főúr volt harminc év dáridó, fizetek: államcsődből vagy polgárháborúból vissza tud adni? >>>
(A Kelet bajnokai nyitó részét ma hajnalban "vázlat" üzemmódban találtam a Gépházban - és nem tudom, hogy én nyúltam mellé vagy tegnap ténylegesen publikáltam-e - ezért került most ide a link.)
2. A cikkben érdekes a beruházási kedv (üzletfejlesztés) visszaesése, de nekem még érdekesebb volt az új piac keresés és új termék fejlesztési hajlandóság (üzleti innováció) számszerűsítése (cikk végén).
(Az üzletfejlesztést és az üzleti innovációt nehéz élesen elválasztani egymástól, a leggyakrabban nem is kell...).
K&H: Hatéves mélyponton a kisvállalkozások beruházási kedve
A hazai kisvállalkozások alig több mint fele gondolkodik fejlesztésben, ezzel az elmúlt hat év során nem tapasztalt mértékkel csökkent azoknak a cégeknek az aránya, amelyek valamilyen beruházást terveznek a következő egy évben - derül ki a K&H Bank felméréséből.
A legnagyobb arányban továbbra is informatikai fejlesztésre készülnek a kkv-k, ezt követi a gépekbe, berendezésekbe és a gépjárművekbe való beruházás. Ezeknél - a vizsgált beruházási célok közül egyedüliként - enyhe növekedés is megfigyelhető.
A tervezett beruházásokat tekintve jelentős különbségek vannak az egyes szektorok között. A legkisebb beruházási hajlandóság a kereskedelemben figyelhető meg, míg a mezőgazdasági cégeknél a legnagyobb. Az agrárvállalkozások esetében a gépek, berendezések beszerzése, korszerűsítése a fő beruházási terület, mintegy 57 százalék tervez ilyet a következő egy évben.
Az ipari cégek számára szintén a gépek, berendezések beszerzése a fő beruházási terület, nagyjából minden negyedik vállalkozás jelölte meg célként. A szolgáltatócégek mintegy 54 százaléka tervez valamilyen beruházást a következő egy év során. A szektorra főként az informatikai beruházások jellemzőek, durván minden harmadik vállalkozás tervez ilyet.
A cégek piacbővítési szándékai kis mértékben változtak az elmúlt negyedévben. Szeptemberben 37 százalék mondta, hogy új piacot keres termékének, szolgáltatásának, és csupán 3 százalékuk tervez profilváltást. Összességében a kkv-k 25 százaléka foglalkozik termékfejlesztéssel, ez az arány a kereskedelemben lényegesen magasabb, mintegy 32 százalék. (MTI/VNegyed)