Új termékekkel támad a Groupon
Az Egyesült Államok legnagyobb, időszaki kedvezményekkel üzletelő oldala, a Groupon két új terméket is bevezetett az elmúlt napokban, amelyektől nagy változásokat várnak a cég forgalmában.
A népszerű kuponoldalt az utóbbi időben több támadás is érte, gazdálkodásával és külföldi terjeszkedésével kapcsolatban. Míg a piac azt figyelte, hogy a cégnek sikerül-e megküzdenie a gombamódra szaporodó konkurens szolgáltatókkal és megőrizni jelenlegi ügyfeleit, addig a cég két olyan területen is fontos újítást tudott bemutatni, ami garantálhatja a vezető szerepet a piacon. A Groupont gyakran érte az a kritika, hogy a szolgáltatás nem épít ki hűséget, csupán egyszeri forgalomnövekedést okoz, ami olykor egyenesen ráfizetéses a kiskereskedőknek.
A cég vezetői által nemrégiben bemutatott Rewards nevű szolgáltatás ezt a csorbát köszörüli ki, azáltal, hogy a visszatérő vendégeket különböző kedvezményekkel jutalmazza. A Groupon rendszere figyeli a regisztrációban megadott kártyán történő forgalmat és ha a felhasználó visszatér egy olyan helyszínre, ahol korábban kupont váltott be, jutalompontokkal honorálja. Az akcióban résztvevő üzletek határozhatják meg, hogy az összegyűjtött pontokért milyen kedvezményeket nyújtanak. A kártya forgalmának figyelése időt és fáradtságot takarít meg a felhasználónak, a folyamat ugyanis teljesen automatikusan zajlik, nem szükséges bejelentkezni vagy becsekkolni az adott üzletbe.
A másik, kevésbé publikált újítás a cég közvetlen kereskedelmi szogláltatásának beindítása az Egyesült Államokban. A Nagy-Britanniában már kísérleti jelleggel működő Groupon Goods ettől a héttől elérhető az Államokban is, a cég regisztrált felhasználói a kuponokkal kiváltható kedvezmények mellett akciós termékeket is vásárolhatnak, a szolgáltatón keresztül. A Groupon ezzel a lépéssel közelebb került ahhoz, hogy egy, az Amazonhoz hasonló online kereskedelmi oldallá nője ki magát.
Az akciós termékek közvetlen megvásárlása hatalmas lehetőségekkel kecsegtet, hiszen a cég 134 millió címre küld naponta ajánlatokat. A Groupon stratégiája eddig működni látszik, először hatalmas felhasználói bázist épített a kuponszolgáltatással, majd a Now bevezetésével az üzleti partnereket is nagyobb aktivitásra bírta. A Rewards és a Goods elindításával pedig arról gondoskodhatnak, hogy mind a saját, mind az üzleti partnerek forgalma tartósan növekedhessen. Amennyiben a két szolgáltatás sikeres lesz, a Groupon hosszú távon nyereséges kereskedelmi céggé nőheti ki magát. (ITB)