Háromszázmilliós tőkebefektetést kapott a Gravity
A multimédiás ajánlórendszert fejlesztő Gravity az technológiai innovációs startupok klasszikus nehézségeivel került szembe, túl nagy lépésekben képes csak előrehaladni, amihez nem állnak rendelkezésre elegendő források a fejlesztések és a piaci bevezetés ezen szakaszában.
A PortfoLion Zrt – az OTP Bank leányvállalataként - 300 millió forintnyi tőkebefektetést hajt végre a Gravity R&D-ben. Az internetes ajánlórendszerek fejlesztésével foglalkozó Gravity számára ez az eddigi legnagyobb tőkeemelés, amit a cég külföldi, elsősorban egyesült államokbeli és ázsiai értékesítésének és marketing tevékenységének erősítésére, valamint a hazai fejlesztési kapacitás növelésére fogja használni. A társbefektetők tőkebefektetésével együtt a befektetés összege eléri a 350 millió forintot.
Az innovációs start-upok kihívásai
"A Gravity az innovációs startup-ok klasszikus kihívásaival került szembe. Egyszerre kell piacra lépnünk, fejlesztési kapacitást növelnünk és szervezetfejlesztésbe fognunk annak érdekében, hogy önmagunk és tulajdonosaink számára is fenntartsuk inspiráló növekedésünket. Ráadásul a nemzetközi piacon már bizonyított ajánlórendszereink számára a piac a nagyvilág, így ideális befektetői háttérre volt szükségünk. Ezt a az OTP csoport leányvállalatában, a PortfoLionban és a szakmai befektetőként már korábban tulajdonrészt szerzett Docler Holding befektetői közösségében megtaláltuk" – mondta Csíkos Péter András, a Gravity ügyvezetője.
A Gravity jó befektetés a Portfolion szerint
A PortfoLion Zrt. elnök-vezérigazgatója, Oszkó Péter (korábbi pénzügyminiszer) szerint a Gravity jó befektetési célpont, ugyanis a termék, amit fejlesztenek nemzetközi színvonalú, emellett a munkaerő és a menedzsment is ideális. A cég eddigi teljesítménye és az előtte álló lehetőségek alapján Oszkó szerint jó esély van arra, hogy a Gravity R&D jelentős részesedést szerezzen az e-kereskedelem és a digitális média globális piacán.
A Gravity-nek jelenleg is közel 40 munkatársa van, a tőkebefektetés után ez mindenképp növekedni fog. Ugyan még csak a fejlődési szakasz kezdetén jár, de már 12 országban vannak ügyfelei, és képviselettel rendelkezik Londonban, Párizsban, New Yorkban, Moszkvában, Berlinben és Hollandiában. A Gravity 2009-ben és 2010-ben közel 200 millió forint kockázati tőkebefektetést kapott. A vállalat 2009-ben egyetlen magyar vállalatként Európa 25 legjobb start-up cége közé került választották az innovációs start-up cégek versenyén. (hwsw)