Terítéken van a Tesco.
Érzelmileg nem érdemes beszállni a harcba - de érdemes figyelni, hogy ki mivel próbál odasózni a másiknak, ki mivel próbál hárítani...
Tesco-terem: nem ötmilliót, hanem harmincat kap érte a PTE
Szeptember elején ünnepélyes keretek közt adták át a PTE Közgazdaság-tudományi Karán (KTK) a Tescóról elnevezett termet. Az effajta szponzoráció nem számít újdonságnak az intézményben, sőt, gyakorlatilag az összes előadót lefoglalta már valamelyik cég. A közgáz dékánja szerint jóval többről van szó, minthogy egy vállalat pénzért berendezheti a termet, az együttműködés számos haszonnal jár mindkét fél számára. A legújabb szerződésért, mint megtudtuk, a korábbi hírekkel ellentétben nem "csupán" ötmilliót, hanem annak hatszorosát, harmincmillió forintot kapott az egyetem. A dékán egyébként sem ért egyet a fanyalgókkal.
OTP Bank, Magyar Telekom, E.ON, Bóly Zrt., Tesco.
Csak néhány cég azok közül, amelyek együttműködési szerződést írtak alá a pécsi közgázzal, így a vállalatokról termeket is elneveztek. A kar majd' mind a tizenkilenc előadótermének van már szponzora, a névadók közt gyakorlatilag az összes bank és a környékünkön lévő multinacionális cég megtalálható.
- Az együttműködésnek több módja is van, különböző csomagokat állítunk össze a lehetséges partnerek számára, tevékenységüktől, méretüktől függően - fogalmazott dr. Ulbert József, a PTE KTK nyáron hivatalba lépett dékánja. Hangsúlyozta: a teremszponzoráció csak egy része a szerződésnek.
- Emellett lehetőségük nyílik arra, hogy az állásbörzéinken megjelenjenek, hallgatókat küldhetünk hozzájuk és az oktatóink számára is kiváló szakmai gyakorlati helyet nyújtanak a cégek. A vállalkozások vezetői pedig előadást tarthatnak nálunk és kedvezményes áron részt vehetnek továbbképzéseinken.
Mint megtudtuk, a csomagok árait kölcsönösen alakítják ki a felek, a szerződések általában három és tízmillió forint közötti összegekről szólnak. Ennyi pénzért általában egyéves kontraktust írnak alá.
A Tesco-terem kapcsán napvilágot látott nettó ötmilliós díj valószínűleg félreértésen alapszik. Dr. Ulbert József a Pécsi Újság.hu-nak úgy nyilatkozott, ennél jóval többet utaltak, igaz, a pénzért cserébe több éves közös program kezdődik. Más forrásból megtudtuk, az üzlet 30 millió forintot hozott az egyetemnek - a dékán azonban a pontos összegről nem akart nyilatkozni.
A többmilliós bevétel ellenére hírportálunk olvasói kommentátjai, de több egyetemi hallgató is derültséggel, vagy éppen éles kritikával fogadta, hogy a magát leginkább olcsó termékeivel reklámozó áruházláncról neveznek el egy termet. A dékán viszont nem ért egyet a fanyalgókkal.
- Természetesen én is látom, hogy sokan negatívan viszonyulnak a Tescóhoz. Ugyanakkor azt kevesen tudják a cégről, hogy a fenntarthatóságért és a társadalmi felelősségvállalásért is sokat tesz. Ez mindenképpen üdvözlendő út, amely egyezik a kar stratégiájával, a Kék Gazdaságról alkotott elképzelésünkkel. Ez volt az egymásra találás fő oka. A teremben megjelenített céges dizájn is ehhez a felfogáshoz igazodik, bárki eljöhet és megbizonyosodhat erről saját maga is. (PécsMa)