Közösséget épít a Praktiker
Az otthonszépítés és a barkácsolás iránt érdeklődőket kívánja egységbe kovácsolni a Praktiker a közösségi térben. Az innováció és a márkaépítés jegyében stratégiai szerepet szánnak a jövőben az online vevőkapcsolatoknak.
Az innováció és a márkaépítés jegyében a Praktiker stratégiai szerepet szán a jövőben az online vevőkap-csolatoknak, ezért a magyarországi leányvállalat az otthonszépítés és a barkácsolás iránt érdeklődők számára létrehozta saját közösségét a Facebook-on. A döntést több hónapos monitoring és elemzői munka előzte meg, melynek során a Praktiker kielemezte konkurenseit és a fogyasztói aktivitásokat a közösségi térben. A Facebook-on több mint 3,4 millió magyar regisztrálta magát, így a Praktiker a fogyasztói igényeknek is eleget tett azzal, hogy közvetlen elérhetőséget biztosított vásárlói számára a világ legnagyobb közösségi portálján.
A Praktiker négy platformon van jelen a közösségi térben, hogy minél több hasznos tartalmat és információt tudjon biztosítani a vásárlók számára. A közösségépítés központi figurája Kovács Gabriella belsőépítész blogger, aki rendszeresen hasznos tippeket és ötleteket publikál, valamint megtervezi és átalakítja a rajongók otthonait is a Praktiker áruválasztékából egy pályázat keretében.
Minden hónapban más témában, más helyiséggel lehet pályázni, amelyek közül a belsőépítész négy projektet kiválaszt, ezekre vázlatokat készít. A legtöbb szavazattal rendelkező otthont nemcsak a virtuális térben, hanem a valóságban is felújítják a Praktiker szakemberei. A blog és a Facebook mellett az Indavideo és a Youtube csatornán ötletes videók segítik a rajongókat, míg a Twitteren a Praktiker akciós ajánlatait lehet nyomon követni. Az online aktivi-tásokat a Csináld és a 4szoba internetes portálokon zajló megjelenések, illetve ppc kampányok, kereső-marketing és display hirdetések támogatják.
A celebmarketing eszköztárából merítve, a felújításokat bemutató pilot videókat a Groovehouse énekesének, Judynak az otthonában forgatták. A barkácsáruházak piacán az utóbbi időben - a gazdasági válság miatt - visszaesett a forgalom. A Praktiker a magas fokú márkaélménnyel a vásárlói bizalmat szeretné növelni, illetve a stratégia része a Praktiker Webshop forgalmának növelése is, hiszen ez a hazai barkács szektor egyetlen internetes áruháza, amelyben több mint 40 ezer árucikk érhető el és rendelhető házhoz. A webshop a Praktiker Magyarország Facebook oldalán közvetlenül is elérhető.
A Praktiker az OMG social média divíziójával alakította ki integrált közösségi média stratégiáját. (BrandTrend)