A helyi vállalkozások hirdetéseire hajt a Facebook
A Facebook eddig is remek lehetőséget nyújtott a hirdetések célzására, ám tovább szűkítve a találatokat, Amerikában postai irányítószámmal is kiegészítette a listát.
Amerikában a hirdetők már postai irányítószámmal is szűkíthetik a targetálást. A Facebook ezzel az új lehetőséggel bővítette az eszközt, így földrajzilag is egyre szűkül azoknak a csoportja, akiket a hirdető szeretne megcélozni. Természetesen ez elsősorban azoknak a helyi kereskedőknek fontos újítás, amelyek bolttal is rendelkeznek.
A hirdetők korábban ország, állam vagy tartomány, illetve város szerint célozhatták hirdetéseiket vagy szponzorált történeteiket.
"Az elmúlt hónapokban a Facebook megkérte a felhasználókat, hogy adják meg, melyek azok az irányítószámok, amelyek közel esnek a lakhelyükhöz" - írja az Inside Facebook. Érdekes felvetés, hogy a Politico szerint nem csupán a kereskedőknek akartak kedvezni ezzel a lépéssel, hanem felkészülnek a közelgő választásokra is.
"A választási ciklusban várhatóan nagy szerephez jut majd a közösségi média. A Facebook újdonsága azt jelzi, hogy szeretnének vezető szerephez jutni a burjánzó és jövedelmező helyi kampányok piacán." - állítják.
Noha Amerika jóval nagyobb hazánknál, ráadásul a Facebook nem beszélt a terjeszkedésről, elképzelhető, hogy hamarosan Európára is kiterjesztik az új funkciót. (Mashable/SocialTimes)