Amazon Kft. üzletfejlesztés - új, nanotechnológiát vezet be a cég
Oroszországból átvett technológiát vezet be a kunszentmiklósi harisnyagyár. A gyártmányfejlesztéssel újabb piacokat szeretne megszerezni a cég.
A nanotechnológia alkalmazásáról írt alá együttműködési megállapodást a közelmúltban Szőkéné Vörös Rozália, a szentmiklósi Amazon Kft. vezetője és Andrej Schleining, a magyar-orosz érdekeltségű vállalat a Nanovo igazgatója.
A harisnyagyárban bevezetésre szánt eljárás lényege az, hogy ezüstöt juttatnak a nylonszálakhoz, s az így létrejött komponens fertőtlenítő hatású. A ma még különlegességnek számító termékek iránt állítólag egyre nő a kereslet, ezért a szentmiklósi cégnél számítanak piacuk bővülésére, elsősorban Nyugat-Európában és Oroszországban. A mostani megállapodást fontos eseménynek tartják a felek azért is, mert hosszabb távú együttműködést akarnak megalapozni. A harisnyák nanoezüstözése csak az első lépés a korszerű technológiák nemzetközi alkalmazásában. Jól jöhetnek az orosz kutatási eredmények a magyarországi könynyűiparban, amelynek jelentős felvevő piaca lehet Oroszország.
Bődi Szabolcs Kunszentmiklós polgármestere helyben főleg a foglalkoztatás bővülését reméli az új terméktől. Az Amazonnál munkaerő felvételét tervezik ezzel összefüggésben. A szerződéskötéskor jelen lévő Leonyid Shurygin, az Orosz Föderáció kereskedelmi képviselője nagy lehetőségeket lát a magyar gazdaság számára, az orosz féllel való kereskedelmi kapcsolatokon múlik az export volumene. Bányai Gábor, a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés elnöke szerint a szentmiklósi megállapodás újabb, Bács-Kiskun megyét is gyarapító együttműködések nyitánya lehet. Az utóbbi két évben folyamatosan nőtt a magyar export csak az elmúlt 4 hónapban 40 százalékkal bővült, idén 10 milliárd dollárra nő hazánk és Oroszország között az áruforgalom. (Vnegyed)