Aviva: Innováció a mikrobiztosításban
Úttörő folyamatot vezetett be az Aviva a Basix-szel közösen a mikrobiztosítások terén, amellyel automatizálni lehet az end-to-end értékesítést. A maga nemében egyedülálló kezdeményezés, a két vállalat technológiai rendszerének integrációjával zökkenőmentessé teheti a tömeges mikrobiztosítási termékértékesítést, minimálisra szorítva az ezzel járó költségeket, és a manuális beavatkozás szükségességét.
A legnagyobb kihívás a cég számára az volt, hogy a minimális díjbevételt hozó szerződéskötési folyamat költségeit, és feldolgozási idejét lecsökkentse. Az indiai Basix több mint 220, egymástól távol fekvő fiókkal rendelkezik, melyek számítógéppel, internettel CRM szoftverrel felszereltek. A formanyomtatványok egyszerűsítésével és standardizálásával az elsődleges adatbevitel folyamata felgyorsult, így az Aviva 24 órán belül életbe tudja léptetni a biztosítási szerződést.
Az új folyamatrendszernek köszönhetően az Aviva a szegényebb, vidéki ügyfeleit is jobb és gyorsabb kiszolgálásban tudja részesíteni, és lehetővé teszi, hogy számukra is világszínvonalú, ugyanakkor olcsó szolgáltatásokat nyújtson.
Az indiai biztosításközvetítő, a Basix eddig több mint három millió szerződést értékesített India vidéki részein. A két cég 2002-ben lépett üzleti kapcsolatba egymással, hogy India vidéki részein élőknek biztosítási és megtakarítási termékeket dolgozzanak ki, és értékesítsenek. 2009 óta az Aviva a legnagyobb mikrobiztosítási szereplő Indiában.
Az általa elsőként kidolgozott mikrobiztosítási termék rendkívül alacsony költség mellett nyújt 10 évre szóló életbiztosítási szerződést. A termék iránti meglepően nagy érdeklődés késztette a két céget arra, hogy folyamatfejlesztésbe kezdjenek. (biztosításiszemle)