A hír és háttere fontosabb, mint azt elsőre lehet látni (azt hiszem).
Egyrészt a multik nyesegetése, farigcsálása népszerűvé vált (okkal vagy ok nélkül, néha gyakorlati, néha csak elvi alapon), amelyhez némely médiamunkások lelkesen csatlakoznak, mások csak azért se (tudjuk: "hogy valljalak, hogy tagadjalak - segíts meg mindkét szükségemben...").
A lényeg: sok hírt lehetett olvasni ebben az időszakban, amely a birodalmi lépegető (utalás a Tesco méretére, nem másra) reakcióit (lásd: üzletfejlesztés címszó alatt) mutatta be.
A Tesco lépéseiből nekem egy dolog jön át: hosszú távra tervezi a maradást és megpróbál alkalmazkodni (lásd üzletfejlesztés címszó alatt) a gazdasági környezet és a trendek (mint pl. vásárolj 50 km-en belül termelt árut) változásaihoz. Ez pedig azt is eredményezheti (jelen hír), hogy az eddigieknél többeknek lesz jó.
Nyit a KKV szektor felé a Tesco
A Tesco olyan magyar élelmiszeripari kis- és középvállalkozásokkal kezdeményezett párbeszédet, akik ez idáig méretüknél, vagy termelési kapacitásuknál fogva nem válhattak országos partnereivé.
Június 2-án Visegrádon került megrendezésre a negyedik Tesco Regionális Beszállítói Fórum. Az eseményen minden eddiginél több kis- és középvállalkozás képviseltette magát. Fejér, Komárom-Esztergom és Pest megyéből 61 potenciális beszállító mutatta be termékeit. A jelentkező vállalatok között voltak sütő- és húsipari vállalkozások, borászatok, valamint tésztaféléket és konzerveket előállító beszállítók is.
Az egész napos rendezvényen a Tesco kereskedelmi és beszerzési vezetői a résztvevő régiós termelőkkel többek között arról egyeztettek, hogy milyen gyártási kapacitással bírnak, milyen jellegű és minőségű termékeket mekkora mennyiségben tudnának szállítani a Tesco áruházaiba. A jelenlévő 3 megye potenciális beszállítói üdvözölték a Tesco kezdeményezését és egyetértettek abban, hogy ez a fórum kiváló lehetőséget jelent a számukra, hiszen esélyt kapnak arra, hogy az áruházlánc partnerei legyenek és termékeiket egy szélesebb vásárló réteg is megismerhesse.
"Bízunk benne, hogy a korábbi Regionális Beszállítói Fórumokhoz hasonlóan néhány hónap múlva számos helyi vállalatot üdvözölhetünk majd beszállítóink között, és lesznek olyanok is, akik nem csak a térségben, hanem akár országosan - sőt, az országhatárokon túl is - ellátják áruházainkat termékeikkel. Közös érdekünk, hogy a jó minőségű magyar árukat előállító termelők fennmaradjanak, megerősödjenek, a vásárlók pedig kedvenc helyi termékeikkel találkozhassanak a Tesco áruházak polcain" - mondta el az eseményen David B. Wood, a Tesco beszerzési igazgatója.
A Tesco a hazai beszállítók partnereként (közel 1000 magyar beszállítóval áll kapcsolatban) 2009 novemberében egyedülálló párbeszédsorozatot kezdeményezett a helyi közösségek gazdasági szereplőivel. A vállalat elsőként Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, másodszorra Győr-Moson-Sopron, Zala, Vas és Veszprém, harmadszorra pedig Tolna, Baranya és Somogy megye kis- és középvállalkozásaival találkozott. A párbeszédeknek köszönhetően több mint 230-ra emelkedett azon termékek száma, melyek a Regionális Beszállítói Fórumok eredményeként kerültek újonnan a Tesco polcaira. (BrandTrend)