Hódít a közösségi vásárlás
Plazmalámpás fogfehérítés, élményfürdő-belépő, wellnesshétvége, vacsora, siklóernyőzés, látásvizsgálat, mozijegy – csak néhány azon szolgáltatások tömkelegéből, amelyeket átlagosan 50–90 százalékos kedvezménnyel vásárolhatunk meg az interneten.
A kifejezetten közösségi vásárlásra szakosodott weboldalak közül jelenleg a Kupon Világ és Bónusz Brigád a legismertebb itthon, s a jelentősebb oldalak közé tartozik még a Citibrands, a Napi Tipp és a Tsoonami. Természetesen az egyes oldalakat használók száma összhangban van az ismertségükkel: legtöbben a Bónusz Brigádon és a Kupon Világon regisztráltak, és a vásárlók száma is ezeken az oldalakon a legmagasabb.
Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója szerint jelenleg havonta 160 millió forint körüli forgalmat bonyolíthatnak a közösségi vásárlással foglalkozó oldalak, s ez az összeg az év végéig meg is duplázódhat. Ez azt jelenti, hogy jelenleg éves szinten alsó hangon 2-3 milliárd forintot tesz ki ez a vadonatúj piac, miközben robbanásszerű növekedés megy végbe.
„Egyszerűnek tűnik ez a biznisz, és viszonylag alacsony a belépési küszöb, így nem csoda, hogy szinte naponta jelenik meg egy újabb cég. Jelenleg hozzávetőleg negyvenen lehetnek a magyar piacon” – ad magyarázatot a hasonló site-ok tömeges megjelenésére Németh Norbert, a Kupon Világ operatív igazgatója.
A napokban indította el ilyen típusú site-ját a Vatera, s információink szerint a közeljövőben a Sanoma is megjelenne a versenyzők között. (mmonline)