Néhány aprócska kiegészítés:
1. Az e-banking napi gyakorlata tíz évvel ezelőtt NEM tűnt távoli jövőnek - legfeljebb a lakosság számára. A vállalatok/nagyvállalatok akkor már közel tíz éve használták az e-bankinget (telepített szoftver, betárcsázás, miegymás) napi szinten - sőt, ahogy visszaemlékszem akkor az Inter-Európa Bankban már évek óta működött Internet banking és akkor kezdett elterjedni más bankoknál is...
2. A lakosság számára szerintem viszonylag kis jelentősége van, hogy böngészőn és PC-internet, laptop-internet, mobilteló-internet vagy akármi-internet kombón keresztül bankol.
Mobilan víg bankolni
Az e-banking napi gyakorlata tíz évvel ezelőtt még távoli jövőnek tűnt, s fejlődése még ma is tart. Legújabb fázisa a mobilbankolás és mobilfizetés, de szakértők már a következő generációs mobilbanki szolgáltatásokon gondolkodnak – táblagépre hangolva.
Ma már közhely, hogy a mobiltelefon behatolt társadalmunk minden rétegébe, de az már kevéssé evidens, hogy átalakítja a pénzügyi és a fizetési kultúrát – pedig Magyarország ezen a területen a legfejlettebb országok színvonalán áll – hangzott el egy a CEBC által rendezett e-banking konferencián.
A mobilbankolás egyébként reneszánszát éli: a korábbi, az egyszerű készülékek miatt kevés eredményt felmutató próbálkozások után most, az okostelefonok terjedése lendületet adott a mobilalkalmazások fejlesztésének és terjedésének a banki szektorban is. Ebben pedig annál is inkább lehet bízni, mert 2011-ben hazánkban már minden harmadik mobiltelefon okostelefon volt.
A mobiltechnológiai fejlesztések a banki jellegű újítások területén lehetővé teszik az online felhasználói élmény fokozását. Ráadásul a táblagépek megjelenése létrehozott egy teljesen új eszközkategóriát, amely csak tovább erősíti a keresletet a személyre szabott alkalmazások és szolgáltatások iránt – mutatott rá Sajner Zsuzsanna, az Accenture szakértője. Ugyanakkor, annak ellenére, hogy több ezer alkalmazás érhető el, ezek közül kevesebb mint száz pénzügyi jellegű.
A lakosság körében egyre kedvezőbb az e-banking fogadtatása. Egy a BellResearch által elvégzett felmérés szerint míg 2010-ben a megkérdezettek 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy javulnak a banki szolgáltatások, addig ez az arány 2011 áprilisában már 51 százalék volt. (itb)