Eltűnik a bohóc a McDonald's éttermek tetejéről
Míg a legtöbb versenytárs éppen most éledezik a válságból, a McDonald’s 56 éves történetének legnagyobb étterem átszabásába fog. A gyorsétterem lánc 2015-ig mintegy egymilliárd dolláros beruházással teljesen átalakítja az amerikai hálózatot.
A McDonald’s hamarosan sokkal inkább hasonlít majd egy Starbucks kávézóra, mint saját magára – írja az USA Today. Az étteremlánc mintegy 14 ezer amerikai egységét – beleértve a franchise rendszerben üzemelőket is – teljesen új köntösbe öltözteti: az asztalok és székek az eddigi üvegszálas műanyag helyett fából készülnek majd, s eltűnnek a fém bárszékek is. A tervek szerint a belső terekben narancs és sárga színek dominálnak itt-ott zölddel, a mostani piros helyett. Az éttermek tetejéről lekerülnek a sárga ruhás bohócok.
A McDonald’s próbaképpen már átalakított 280 éttermet az Egyesült Államokban, s a tapasztalatok azt mutatják, hogy az átalakítás kétszámjegyű forgalomnövekedést eredményezett az egységekben. Jim Carras a hazai üzletért felelős elnökhelyettes szerint a McDonald’s-nak szüksége van megújulásra.
Az étteremlánc a lépéssel megpróbálja kiütni a nyeregből riválisait – elsősorban a Burger Kinget és a Wendy’s-t - amelyeknek nincs akkora tartaléka, hogy ilyen léptékű fejlesztést tegyen. A vállalat ugyanakkor megpróbálja elcsábítani a magasabb árkategóriájú vásárlókat. A cikk szerzője szerint a McDonald's ezzel megkockáztatja azt, hogy megváltoztatja azt az étterem-képet, amellyel sok amerikai nőtt fel, s amiért éppen a gyorsétterembe járt. Ha vevőknek nem jön be az új koncepció, a vállalat egymilliárd dollárt dobott ki az ablakon.
A McDonald’s-nak nem véletlenül kell újítania: a gyorsétterem láncot ugyanis a globális piacon lekörözte a szendvicseket árusító amerikai Subway, amely így a világ legnagyobb étteremlánca lett, miután franchise-partnereinek száma 2010 végére túlnőtte a McDonald’s hálózatát: a múlt év végén a Subway világszerte 33 749 éttermet működtetett, szemben az eddigi világelső McDonald’s 32 737 üzletével. A magántulajdonban lévő, 1965-ben alapított Subway jelenleg 95 országban van jelen, míg a McDonald’s hálózata 117 országot fed le, és mintegy 1,7 millió embert foglalkoztat világszerte. (vg)