Gyorsítja szolgáltatásait a Google
Szinte nem is telik úgy el hónap, hogy a Google ne mutatna be néhány apró csiszolást, ami miatt a kereső vagy a levelezőrendszer ne spórolna meg újabb értékes másodperceket felhasználóinak. A héten az újdonságok között a Gmail háttérben futó levélküldése és az Instant hirdetés előnézet.
A Google mániája, hogy másodperceket spórol a felhasználóknak, ami egy-egy esetben és egy-egy fejlesztés tekintetében sosem tűnik nagy dolognak, de összességében valóban egyre hatékonyabb és gyorsabb a keresés, levelezés. Már szinte nem is emlékszünk azokra az időkre, amikor a címzettek megadásánál nem ajánlott fel további neveket a levelező, vagy amikor nem lehetett megnézni a csatolt képeket és videókat új ablak nyitása nélkül.
A héten egy újabb egyszerű funkció ad küldésenként további két másodperc időt a felhasználóknak. A jövőben a küldés gombra kattintás után nem kell megvárni, amíg a levél ténylegesen útjára indul, hanem azonnal visszakapjuk a felhasználói felület feletti kontrollt és tovább kattintgathatunk. Közben a fenti sávban ugyanúgy látjuk, hogy mi történik a háttérben, s arról is értesülünk, ha valami probléma okán mégsem sikerült a küldés.
Érdekes, hogy ez a mobil Gmail kliensnél már régóta így van, sőt, akár offline is megírhatjuk a leveleket, azokat a Gmail addig talonban tartja, amíg nem kap hálózati elérést és nem tudja azokat továbbítani. Az Inboxban mostantól az asztali webes kliensben is látni fogjuk azokat a leveleket külön jelölve, amik még feldolgozás alatt állnak. A funkció viszont még nem éles minden felhasználó számára, a próbaváltozatot a kíváncsiak szokás szerint a Labs menüpont alatt kapcsolhatják be, sok más érdekességgel együtt.
A keresőfronton igen sikeresnek ítélt Instant Preview lép ki egy újabb területre. A Google hamarosan bevezeti az azonnali előnézeti képet a természetes keresési találatok után a reklámokra is. Tavaly novemberben jött meg az a frissítés a keresőbe, amivel a találati listán anélkül pillanthattunk rá az elemek tartalmára, hogy megnyitottuk volna őket. Ez szintén az időtakarékos megoldások egyike, hiszen a felhasználó általában tudja, hogy milyen típusú oldalt szeretne meglelni, s a korábban a Google robotok által elkészített képernyőképekre való ránézéssel megspórolhatjuk a felesleges átkattintásokat és visszalépéseket.
A hirdetések kapcsán ez egy nagyon érdekes lépés, ugyanis ezzel feltételezhetően csökkenni fog bizonyos hirdetések átkattintási száma, hiszen ha egyből látszik, hogy a reklám mögött nem az a tartalom van, amire a szöveg alapján számítunk, akkor biztos, hogy a legtöbb felhasználó nem kattint át. A hirdetők számára bizonyos szempontból ez előnyös lehet, hiszen kevesebb lesz a meddő szórás, kevesebb “junk” forgalom jön be, ami után ugyanúgy fizetni kellene. Viszont a másik oldalról az is igaz, hogy nem kevésbé érvényesül majd a hangzatos, átverős szlogen. Ez utóbbi perszer a felhasználónak jobb minősége érzetét kelti, s tovább növelheti a releváns hirdetésekbe vetett bizalmat. (hwsw)