Hoppá: nem csak a filmkölcsönzés az érdekes - te már hallottál a FB saját fizetőeszközéről az FB kreditről...?
Filmkölcsönzés Facebookon - születőben a jövő „mozija”?
Úgy tűnik, bejött az ötlet a közösségi hálózatnak.
Három hete írtunk (FZ: a Terminál) a Facebook legújabb - egyelőre sajnos csak az USA-ban elérhető - fejlesztéséről: a közösségi hálózat üzemeltetője és a Warner Bros. megállapodásának köszönhetően lehetővé vált az online „filmkölcsönzés” Mark Zuckerberg site-ján. Elsőként a Dark Knight vált megtekinthetővé 3 dollárnak megfelelő összegért: a 30 Facebook kreditért kölcsönözhető alkotás a tranzakciót követően 48 órán keresztül tekinthető meg Facebook accounton keresztül. Nem csak folyamatos lejátszásra van lehetőség; a filmrajongó igény szerint meg is állíthatja a denevérruhába öltözött hőst, amíg fogad egy telefonhívást vagy kimegy a konyhába egy sörért - a monitorhoz való visszatérést követően pedig onnan folytathatja, ahol abbahagyta.
Mint arról beszámoltunk, a filmstúdió és a Facebook számára is kísérleti projektről van szó, melynek sikerétől függően kiterjeszthetik a kezdeményezést további mozgóképes alkotásokra. Nos, úgy tűnik, hogy bejött az ötlet, hiszen a közösségi hálózaton további filmek váltak legálisan megtekinthetővé. Többek között az Eredet, a Maci Laci 2010 és az Ilyen az élet, melyek árai azonban magasabbak: ezeket 40 FB kreditért lehet megtekinteni. Ugyanakkor például két Harry Potter film (Harry Potter és a bölcsek köve, Harry Potter és a titkok kamrája) 30 kredites áron vált „közkinccsé”. Ez azt jelzi, hogy a platformon is megjelenik a más médiaterjesztési felületekről ismert „az újdonságért fizess többet” rendszer.
A Warner közreműködésével a Facebook újabb lehetőséget talált saját virtuális fizetőeszközének felhasználására. A valódi pénzért vásárolható FB krediteket eddig is virtuális javakra, például játékokban virtuális eszközökre, tulajdonokra lehetett beváltani, ám a filmkölcsönzéssel jelentős lökést kaphat a kreditek népszerűsége. Mindamellett a közösségi hálózat mára már 600 milliósra duzzadt tábora a szolgáltatás sikerével elsöpörhet olyan, az amerikai piacon régóta hagyománnyal rendelkező és népszerű vállalkozásokat is, mint a Hulu vagy a Netflix. (terminal.hu)