Díjnet: csatlakozott az első biztosító
Immáron pénzügyi szolgáltatások is elérhetőek a Díjbeszedő Holding Zrt. által fejlesztett Díjnet elektronikus számlabemutatási és -fizetési rendszer keretén belül. Így mostantól például az Union Biztosító számlái is befizethetőek elektronikusan a Díjneten keresztül.
A 2007 áprilisában indított Díjnet elektronikus számlabemutatási és -fizetési rendszerhez az elmúlt csaknem négy évben 12 szolgáltató társaság és több mint 90 ezer ügyfél csatlakozott. A társaság ügyfelei között a közelmúltban végzett felmérés szerint a lakosság elsősorban kényelmi szempontokra, illetve környezetvédelmi okokra alapozva használja a rendszert.
"Társaságunk az alaptevékenységhez igazította a Díjnet rendszerét is, ezért elsősorban közműcégek számláit befogadó rendszert hoztunk létre, célunk azonban, hogy a jövőben újabb szektorok is megjelenjenek a Díjneten. Felméréseink szerint a pénzügyi szolgáltatók mellett az ügyfelek például a mobilszolgáltatók számláinak befizetését is szívesen végeznék a Díjneten keresztül" - mondta Kovács Zoltán, a Díjbeszedő Holding vezérigazgatója.
"A pénzügyi szolgáltatók közül elsőként az Union Biztosító szerződött a Díjnettel számlakibocsátóként. A jövőben a biztosító ügyfelei a mi elektronikus számlafizetési rendszerünkön keresztül a közműszámláikkal egy helyen is intézhetik díjbefizetéseiket" - emelte ki Majtényi Kálmán, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója.
A Díjnet tervei szerint a szolgáltatások bővítése folyamatos lesz az elkövetkezendő időszakban, és ennek egyik első állomása volt az Unionnal kötött megállapodás. Emellett országosan is tovább szeretné bővíteni a Díjnet a közműcégek listáját annak érdekében, hogy a jövőben ez az elektronikus fizetési rendszer ne csak elsősorban a fővárosi lakosok számára nyújtson kényelmes szolgáltatást, és a Budapesten kívüliek, illetve ingatlannal, nyaralóval rendelkezők közül is minél többen élvezni tudják az elektronikus számlázás nyújtotta előnyöket.
A Díjnet ügyfelei között, a közelmúltban végzett fogyasztói felmérésben választ adó mintegy nyolcezer ember négyötöde válaszolta azt, hogy elsősorban a kényelmi szempontok vezérelték, mikor a Díjnet internetes szolgáltatása mellett döntöttek. Emellett a magyarok gondolkodásmódjának pozitív változását jelzi az is, hogy a felmérésben szereplők mintegy 60%-ának döntésében a környezettudatos gondolkodásmód is fontos szerepet játszott. (penzcentrum.hu)