Ha hasonlít ránk a modell, szívesebben vesszük meg a terméket
A nők szívesebben vásárolnak meg olyan termékeket, melyeket az újságokban, reklámokban hozzájuk hasonló külsejű modellek mutatnak be. Brit kutatás.
A Cambridge Egyetem PhD hallgatója, Ben Barry 3000 brit, amerikai és kanadai nő bevonásával végzett kutatást. Arról kérdezte a résztvevőket, hogy hogyan befolyásolja vásárlói döntéseiket a termékeket bemutató modellek külseje. Kiderült, hogy a többség szívesebben választ olyan terméket, melyet hozzá hasonló fajú, korú, illetve testalkatú modellel hirdetnek.
Barry szerint az általa végzett felmérés eredményei is egyértelműen azt bizonyítják, hogy a fogyasztóknak elegük van a divatipar által diktált valószínűtlen ideálképekből és ehelyett inkább a sokszínűséget igényelnék. A kutató úgy látja azonban, hogy a magazinok és a hirdetők többsége ezt egyelőre még nem hajlandó tudomásul venni, pedig igencsak itt volna már az ideje a változásoknak. (borsa)