Az innovatív cégek a válságban is stabilak - a BB Partner-díja
A Budapest Bank (BB) az elmúlt héten második alkalommal adta át a kis- és középvállalati ügyfelei körében meghirdetett Partner-díjat, idén a pénzintézet azokat cégeket ismerte el a díjjal, amelyek rugalmasan reagáltak a gazdasági kihívásokra, ennek köszönhetően stabilak maradtak.
A bank pr cégének közleménye szerint a hitelintézet vezetőiből és külső szakemberekből álló zsűri rangsorolása, illetve a BB honlapján leadott szavazatok alapján a Partner-díj első helyezettje a fémmegmunkálással foglalkozó mezőberényi Fábafém Bt. lett.
A főként autó-, elektronikai és építőipari beszállítóként működő cég pályázatának értékelésénél a zsűri kiemelte: a cég mindig jókor, a változó környezetet felmérve váltott a megfelelő irányba, például a bútorvasalat-gyártásról a hazai bútoripar meggyengülésekor sikeresen áttértek a fémforgácsolásra. A pályázat ezüstérmese lett az orvosi diagnosztikai termékeket gyártó budapesti 77 Elektronika Műszeripari Kft., míg harmadik helyen a váci székhelyű Naszálytej végzett.
"Az egyik közös elem, ami a nyertes vállalkozások stabilitását, növekedési képességét adja, az a folyamatos fejlesztés. Bár az elmúlt időszak elsősorban nem az innovációról, hanem a túlélésről szólt, azok a cégek, amelyek korábban jól gazdálkodtak forrásaikkal, a válság alatt is tudtak fejleszteni és ezáltal új vevőkre szert tenni" - idézi a közlemény Tóth Viktort, a bank vállalati üzletágának vezetőjét.
A Partner-díj elnyerői az innováció számos területén mutattak példaértékű megoldásokat: a Fábafém a vállalatirányítási rendszer létrehozása mellett saját fejlesztésű célgépekkel teszi hatékonyabbá működését, a technológiai fejlesztéseket pályázati lehetőségek kiaknázásával valósítja meg. A 77 Elektronika minden termékét maga fejlesztette: vércukormérő és vizeletelemző készülékeit a világ számos kórházában és laboratóriumában használják öt kontinensen, 72 országban.
A modernebb eszközök és berendezések kialakításáért egy 60 fős, fiatalokból álló kutató- és fejlesztőgárda felel, a cég éves árbevételének 8-9 százalékát forgatja vissza fejlesztésekbe. A Naszálytej termékeivel élenjár az egészséges táplálkozás elősegítésében, a speciális fogyasztói igények kielégítésében. Számos sajátmárkás termékkel is rendelkezik, a magyar piacon elsőként jelent meg laktózmentes és aloe vera tartalmú, valamint bio tejtermékekkel. (MTI)