Innovatív műhelyt vásárolt a YouTube
A YouTube tett egy – méretes – lépést a vicces rövidke házi készítésű videók világa felől a professzionálisan előállított tartalmak felé. A Next New Networks megvásárlásával olyan minőség jelenhet meg a videómegosztón, ami már megmozgathatja a hirdetők fantáziáját.
A Google tulajdonában levő videómegosztó szolgáltatás illetékesei bejelentették, hogy megvásárolták a Next New Networks céget. Eredeti anyagok gyártásában segédkező vállalkozásról van szó, amely felületet ad a tehetséges alkotóknak: közreműködik mások által előállított tartalmak csomagolásában, forgalmazásában, értékesítésében, méghozzá hatékonyan, legalábbis erre lehet következtetni programjainak havi kétmilliárdos nézettségéből.
A műsorok reklámozásában, terjesztésében elért sikerre remek példa, hogy a – többek között főzős műsorokkal operáló – Gregory Brothers filmjei a Next New Networks-szel való együttműködés óta kétmilliós nézősereggel rendelkeznek. Előtte nézettségük a húszezret is alig érte el.
Nem arról van szó, hogy a YouTube végleg megszabadulna az eddigi főprofiltól, de amellett, hogy teret ad a házi videóknak, professzionális műsorkészítésben is gondolkodik, ezért társult új partnerével.
A Forrester elemzője szerint ugyan sok alkotó ügyesen kihasználta a videómegosztó kínálta lehetőségeket, ezek a klipek azonban mind-mind különálló entitások, „csoportosítva”, azaz műsorként viszont nem állják meg helyüket. A YouTube sokak számára nem más, mint két munkahelyi teendő között pihenésképp megnézhető filmecskék tárháza, a cég viszont ki szeretne törni ebből a szerepből, és ebben sokat segíthet neki a most megvásárolt innovációs műhely.
A Hulu, az iTunes, a Netflix és más konkurensekkel alakuló versenyhelyzet miatt (is) igen izgalmas kérdés, hogyan hat majd a YouTube-ra az új partner.
A cégek hivatalosan nem kommentálták a vétel-eladás kapcsán itt-ott emlegetett összegeket; de állítólag a Google 50 millió dollár alatti summát fizet. (itb)