A Skype-ban is megjelennek a hirdetések - a többletjövedelmet fejlesztésre kívánják felhasználni
Tavaly májusban számoltunk be arról, hogy a Skype vezetése „komolyan fontolóra vette”, hogy a bevételek növelése érdekében bevezetik a harmadik féltől származó reklámozást a szolgáltatásban, mivel felhasználóik többsége az ingyenes klienst használja, a fizetős ajánlatokat mellőzik, így az elvártnál sokkal kevesebb jövedelmet termel a vállalkozás.
A tervezgetésből végül projekt lett, és a Skype hivatalos blogjában tegnap Doug Bewsher marketingigazgató bejelentette, hogy a héten el is indul a hirdetési rendszer, tehát a jövőben a cég már nemcsak saját szolgáltatásaikat fogja reklámozni.
Bewsher leírja, hogy hosszan töprengtek a hirdetési módszeren, mivel semmiképp nem akartak olyan megoldást választani, amivel tömegesen riaszthatják el a felhasználókat. A cég nagy hirdetőket keresett meg (Groupon, Universal Pictures, Visa stb.), velük kötöttek szerződéseket. Induláskor egyelőre az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Németországban jelennek meg a felületen a hirdetések, és kezdetben úgy működik majd, hogy naponta egy márka reklámjai lesznek láthatóak. Egyelőre a windowsos Skype „Home” fülére helyezik el őket, de később valószínűleg a felület más helyein is megjelennek.
Az ígéret szerint a reklámok nem fogják zavarni a felhasználókat, mivel kerülik az olyan agresszív módszereket, mint a felugró ablak vagy a flashes banner. Fontos megjegyezni, hogy nem hagyják parlagon a hozzájuk befutó információkat a célzott hirdetések alkalmazása érdekében, ezért a személyazonosításra nem alkalmas adatokat (hely, nem és életkor) felhasználják a személyre szabott reklámozáshoz. Ugyanakkor, teszi hozzá Bewsher, ha a felhasználó még ezeket az adatokat sem kívánja megosztani a céggel, akkor a beállítások menüben letilthatja a megosztást. (ITCafé)