Egyszer már jeleztem, hogy a felmérés nem csak a banki ügyfelekre jelenthet vonatkoztatási alapot, hanem a hasonló termékkel vagy csatornán értékesítők számára is.
Nem tudom, hogy ez a korábbi felmérés másféle szempontrendszer szerinti újrarendezése "reciklálása" vagy egy felméréssorozat aktuális része.
Döntsétek el, nálam korábban: Trendek, megatrendek, előrejelzések, üzletfejlesztési irányok 50. - Ha már üzleti innováció - legyen kövér: de kinek is innoválunk? Kik az ügyfeleink? S ők milyenek? >>>
Egyébként érdekes a mai hírnek két feldolgozása:
Egyre többen ügyintéznek a neten - mondjuk a mixonline-on
A magyar továbbra is imád bankban sorba állni - Világgazdaság.
Negyven fölött legnépszerűbb az internetes bankolás
A megtakarítással rendelkező magyar lakosság 24 százaléka intézi pénzügyeit az interneten – olvasható az OTP Alapkezelő megbízásából készült, reprezentatív kutatásban, a felmérésből az is kiderül, hogy a legnagyobb arányban a 40–49 évesek használják a netes banki szolgáltatásokat rendszeresen.
Az alapkezelő megbízásából a Pécsi Tudományegyetem által, ötszáz fő személyes megkérdezése alapján készített, legfrissebb kutatás szerint a válaszadók kétharmada a személyes, 24 százaléka az interneten keresztüli, míg tíz százaléka a telefonos ügyintézést részesíti előnyben.
A közlemény szerint azok, akik inkább a személyes lebonyolítást szeretik, szinte kizárólag így is intézik ügyeiket, ezzel szemben az internetes ügyintézést kedvelők banki ügyleteiknek csupán 69 százalékát intézik elektronikusan, a fennmaradó egyharmadot ők is személyesen szeretik letudni. A telefonos ügyintézést pedig inkább kiegészítésként alkalmazzák.
A felmérés szerint lakhelyüket tekintve az internetes ügyintézők között erősen felülreprezentáltak a fővárosiak, valamint a kétezer főnél kisebb településeken élők, míg a személyes lebonyolítás elsősorban a kisebb városokban népszerű. A telefonos ügyintézést főként Budapesten kedvelik. (MTI)