Az IAB bemutatta a jövő bannereit
Billboard, Filmstrip, Portrait, Pushdown, Sidekick, Slider. Az új formátumok neve már korábbról ismerős lehet, sőt vannak olyan banner típusok, melyeket már most ezekkel a nevekkel illetünk, ugyanakkor az IAB által prezentált megoldások új utat mutatnak a display piac szereplőinek, és a pixelek számán túl a felhasználói élményt is megváltoztatják. Nézzük milyen igényeknek kell megfelelnie ezeknek az új formátumoknak és a piac legnagyobb szereplői hogyan képzelik el a bannerek következő generációját.
A display piac növekedésének egyik kulcskérdése, hogy az évek alatt berögösödött hagyományos banner formátumokat hogyan tudja leváltani/kiegészíteni a felhasználói szokásokhoz és igényekhez jobban illeszkedő megoldásokkal. Olyan formátumok létrehozásáról van szó, melyek a felhasználói élmény mellett a márkatulajdonosok érdekeit is jobban képviselik, és így nem csak az internetezők, hanem új hirdetői csoportok számára is vonzóvá tehetik a bannereket.
Az IAB által szervezett Rising Star verseny célja pont az volt, hogy a piaci szereplőktől olyan megjelenéseket gyűjtsön, melyek előremutatóak és standardizálhatóak lehetnek, és új utakat nyithatnak a brand hirdetések számára a display piacon.
A verseny kiírásban 5 feltétel szerepelt, melynek a beküldött pályaműnek meg kellett felelnie:
Márkázás - A formátum mennyire támogatja a kreatív megjelenéseket
Felhasználói élmény - Hogyan hat a felhasználó élményre a formátum
Funkcionalitás - A formátum mennyire használja ki a technológiai lehetőségeket és a felhasználói magatartást
Oldal integráció - A hirdetés mennyire tud illeszkedni a tartalomszolgáltató oldal layout-jába
Adoptálhatóság - Milyen széleskörűen használható
Teljes poszt Adserver blogon VIDEÓVAL - Az IAB bemutatta a jövő bannereit >>>