Egyszer már leírtam: innovációt most - mert hosszú távon mind halottak vagyunk.
A mostani elsős gyerekekből mire kutatók lennének, Magyarország már egy (frappáns hasonlat) lesz.
A frappáns hasonlatba mindenki illessze be vérmérséklete és pártállása szerinti jelzős szerkezetet.
Egyébként attól ugye még nem vagyok partizán, ha megkérdezem, hogy ugyan melyik kormány nem szánt jelentős szerepet a kutatás-fejlesztésnek...?
Amúgy jó reggelt!
"A humán erőforrásokon áll vagy bukik a helyzet"
Az ELTE innovációs napján a szakértők egyetértettek abban, hogy a kutatás-fejlesztés hatékonyabbá tételében nagy szerepet játszik a szakemberek képzése, ami a közoktatás reformját igényli. Pálinkás József, az MTA elnöke hangsúlyozta: fiatalon lehet megtanulni "kutatóul".
A világ legjobb porszívója, biztonságosabb csirkefeldolgozó, napelemgyártó berendezés, automata vizeletlaboratórium - a többi között ezekért a fejlesztésekért kaptak magyar szakemberek innovációs díjat az utóbbi években. Magyarország akkor lehet versenyképes hosszú távon, ha az ilyen újításokat támogatja, ezért a kormány kitüntetett szerepet szán a kutatás-fejlesztésnek a következő években - jelentette ki az ELTE innovációs napján a nemzetgazdasági államtitkár.
A finanszírozás átalakítása
Cséfalvay Zoltán a Krónikának azt is mondta: a teljes intézményrendszer átalakítása után jövőre a kormány átalakítja a finanszírozást is. Így a pályázatoknál nagyobb hangsúlyt kaphatnak a cégeknek nyújtott adókedvezmények.
Fontos a szakemberek képzése
A források hatékonyabb felhasználása mellett a szakemberek megfelelőbb képzése, és az egyetemi kutatóhelyek támogatása is legalább olyan fontos - mondja Szabó Gábor, a Magyar Innovációs Szövetség elnöke, a Szegedi Tudományegyetem rektora.
Pálinkás József az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) rendezvényén hangsúlyozta: fiatalon lehet megtanulni "kutatóul", ami egy sajátos nyelvezetet és az újat keresés módszertanát jelenti. Véleménye szerint ez a hozzáállás később is meghatározza az ember életét.
Dux László, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium helyettes államtitkára úgy vélekedett: az innovációval kapcsolatban "a humán erőforrásokon áll vagy bukik a helyzet". Hozzátette: tartós megoldást a közoktatás problémájának megoldása jelenti - vagyis az, hogy írni, olvasni, számolni tudó gyerekek kerüljenek ki az alapfokú képzésből - nem a felsőoktatási felvételi keretszámok bővítése. Fontos kérdésnek nevezte a tehetséges, motivált fiatalok lelki támogatását, gondozását, valamint az innovációs területet illetően a kutatótanári poszt megjelenését az életpályamodellben. (MTI)