Közösségi oldalak inkább brandépítésre
A B2B marketingesek ebben az évben a weboldalakra és email-re fognak költeni. A közösségi médiát elsősorban brand építésre használják.
A megkérdezett B2B marketingesek több mint fele állítja, hogy a büdzséjük növekedni fog ebben az évben, legkevesebb 15 százalékkal. Az elsődleges céljuk a lehetséges ügyfelek elérése (69 százalék), a válaszadók legnagyobb része, 78 százalék szerint az internetből egyre több bevételük származik. Ennek ellenére 44 százalék többet fog költeni rendezvényekre és 36 százalékuk direct mail-re.
Az online B2B marketingesek terveik szerint több pénzt fordítanának a weboldalukra és email programokra, valamint a közösségi médiára.
A B2B marketingesek több mint kétharmada 2010 decemberében már használta a közösségi oldalakat, ahol a középpontban a brand építés állt. Noha az elsőleges céljuk az ügyfelek elérése, a válaszadók kevesebb mint fele használta a közösségi médiát ilyen okból.
2010-ben a közösségi média, a weboldalak és az email egyenként az online marketing büdzsé 10 százalékát tette ki. Ennél többet költöttek display és videós hirdetésekre. (Emarketer/GidiBiz)