Innovációra gyúrnak a marketingesek
Akár árazásról, akár disztribúcióról van szó, idén nem szabad visszafogni a kreativitást - derül ki a Forrester Research kutatásából, amely marketinges döntéshozók megkérdezésével készült.
Marketingigazgatókat kérdezett meg a Forrester Research az AdAge megbízásából az idei évi prioritásokról. Mint kiderült, a büdzsé féltés idén is erős, így 52% leginkább hatékonyan szeretné maximalizálni a marketingköltéseit.
Marketinginnovációk, innováció a marketingben - gyere el Damjanovich Nebojsa előadására: Szenvedélyes innováció - Versenyképesség és üzleti innováció konferenciára >>> Az innovációs rendezvény előadóinak, előadásainak részletesebb bemutatása a Konferenciablogon >>>
A másik fontos törekvés az innovációt támogató vállalati kultúra meghonosítása. A vezetők úgy látják, nem lehet visszafogni a kreativitást, a 4P bármelyikéről van is szó. 38% ennek fényében adaptívabb marketingstruktúrát alakítana ki a cégénél.
Az eredményekből az látszik, hogy a marketinges döntéshozók igyekeznek a gyorsan változó fogyasztói igényeket közelről monitorozni, s ha lehet, elébük vágnának, a puszta követés helyett.
A kutatócég úgy látja, a fogyasztókkal való lépéstartáshoz a gyorsaság és az agilis viselkedés a legfontosabb, viszont az üzleti realitásokat figyelembevevő befektetésekhez a marketingigazgatók elengedhetetlennek tartják a megfelelő adatokkal való alátámasztást. (MédiaPiac)