Nehézségek a közösségi média marketingben
A marketingesek nemrégiben még úgy tekintettek a közösségi médiára, mint egy könnyű és gyors módszerre, mellyel elérhetik fogyasztóikat a számukra éppen aktuális legfontosabb csatornán. Az idő és az erőforrások hiánya azonban nagyobb probléma, mint a stratégia vagy a célok hiánya.
Viszonylag olcsó volt ezeken az oldalakon hirdetni, és ingyenesen lehetett a márka számára adatlapot is létrehozni - csupán a belső erőforrásokat kellett biztosítani.
Ezek az erőforrás-szükségletek azonban igen komolyak is lehetnek, ahogy azt sok marketinges megtapasztalta - derül ki egy 2010 novemberében készült felmérésből, melyet a közösségi média marketinggel foglalkozó R2integrated készített.
Arra a kérdésre, hogy mi jelenti a legnagyobb nehézséget a közösségi média marketingben, ötből ketten az idő és az erőforrások hiányát jelölték meg, de sokan a megtérüléssel kapcsolatos kérdéseket is megemlítették.
Nem meglepő tehát, hogy a válaszadók legnagyobb hibájuknak azt tartják, hogy nem tudnak elégséges időt és erőforrásokat áldozni a közösségi média marketingre - ezt többen vélik problémának, mint a stratégia vagy a célok hiányát.
"A legtöbb marketinges tudja, hogy a legfontosabb, hogy hasznos tartalmat tudjon kínálni a közösségi oldalakon, de képtelenek lépést tartani a folyamatos publikálási kényszerrel, és nem tudják menedzselni az általuk generált tartalom körül kialakuló párbeszédeket egy olyan közösségben, melyet a közös érdeklődés tart össze" - mondta Matt Goddard, az R2integrated vezérigazgatója.
A Meltwater Group 2010. októberi felmérésében marketinges döntéshozókat kérdezett, akik szerint szintén az idő- és erőforráshiány a legnagyobb kihívás a közösségi média marketing területén: 38% volt azok aránya, akik ezt jelölték meg, 30% pedig a méréssel kapcsolatos nehézségeket említette meg. Az Econsultancy kutatása szerint pedig a cégek felénél az erőforrások hiánya az, ami miatt a közösségi média nem válhat igazán hatékony eszközzé - fele ennyien panaszkodtak csak a mérési nehézségekre. (eMarketer-DMSZ)