Friss tőkeinjekcióval erősödik a Twitter
A Twitter sikeresen vont be 200 millió dollár friss kockázati tőkét működése finanszírozásába, így időt nyert egy működőképes üzleti modell kidolgozásához. A tőkebevonás egyúttal elhalasztja a cég tőzsdére vonulásának idejét is.
A 140 karakteres üzenetekkel világsikert arató mikroblog-szolgáltatásba a Szilícium-völgyben ismert magántőkés kockázati befektető cég, a Kleiner Perkins Caufiled & Byers (KPCB) invesztált 150 millió dollárt, értesült a Wall Street Journal holdudvarához tartozó All Things D professzionális dotkom üzleti blog. További 50 milliót a jelenlegi befektetők biztosítottak, a tranzakciókkal így mintegy 3,7 milliárd dollárra taksálható a Twitter, amelynek üzleti modellje és pénzgeneráló képessége továbbra sem világos.
A fejlemény jelentőségét az összes nagyságán túl az szolgáltatja, hogy a KPCB megjelenése komoly fegyvertény a Twitter számára, és jelentős stratégiai tapasztalatokat visz a cégbe. A világ egyik legrégebbi, legnagyobb, és szakmai berkekben az egyik legsikeresebbként számon tartott kockázati tőkebefektetője kifejezetten technológiailag intenzív területeken működő induló vállalkozások támogatására szakosodott. Olyan cégek sikere körül bábáskodott mint a Netscape, az Amazon, a Google, az Electronic Arts, a Compaq, a Sun Microsystems vagy a Tandem.
Az All Things D értesülései szerint a KPCB a többek közt a Facebookban is jelentős részesedést vásárló orosz Digital Sky Technologiest licitálta túl. Az ötödik születésnapjára váró Twitter eddig összesen 360 millió dollárnyi kockázati tőkét vont be. A rendkívül gyorsan növekvő cég mára több mint 350 alkalmazottal rendelkezik, és hatalmas webes forgalmat kell lekezelnie, amelyet 190 millió felhasználójának üzenetei generálnak. Az elmúlt tizenkét hónapban alatt a Twitter 25 milliárd tweetet közvetített.
A Twitter bevételei jelenleg korlátozott mennyiségű hirdetésekből, valamint a Microsofttal és Google-lel kötött megállapodásokból származnak, amelyekkel azok keresője számára teszi gyorsan indexelhetővé a twitteres forgalmat.
A frissen beáramló 200 millióval érkezett két új harcedzett veterán is a cég igazgatótanácsába. Egyikük az a David Rosenblatt, aki a DoubleClick korábbi elnök-vezérigazgatója, majd a felvásárlását követően egy ideig a Google elnöke is volt, és kiterjedt ismeretekkel rendelkezik az online hirdetési piac működésével kapcsolatban.
A másik Michael McCue, az ismerősök megosztásaiból személyre szabott iPad-magazint generáló, szintén induló Flipboard vezetője, aki sikeres vállalkozóként pénzügyi és tőzsdei háttérrel érkezik, és a hírek szerint rendkívül jó kapcsolatokkal rendelkezik az üzleti világban. McCue előző vállalatát, az okostelefonos hangvezérlésre szakosodott TellMe-t nagyjából 800 millió dollárért vásárolta fel a Microsoft, így megalapozott tanácsokkal szolgálhat a cég vonzóvá tételében. (HWSW)