Az év bankja a Budapest Bank
A Budapest Bank kapta Az Év Bankja díjat a Financial Times csoporthoz tartozó The Banker magazin nemzetközi versenyén. A nívós pénzügyi lap a pénzintézet stabilitását, felelős működését és nem utolsósorban új, innovatív szolgáltatásait ismerte el a „The Bank of the Year in Hungary – 2010” címmel. Az elismerés immár a negyedik az idei évben a pénzintézetnek ítélt díjak között.
A rangos nemzetközi megmérettetésen a kereskedelmi bankok üzleti teljesítményét vizsgálta a The Banker magazin zsűrije. Az idei évben rekordszámú nevezés érkezett a versenyre, hiszen 149 ország több mint 500 bankja közül választották ki a legjobbakat. A döntőbizottság a pénzintézetek növekedését, pénzügyi eredményeit, stratégiai fejlesztéseit és működésük egyéb területein nyújtott teljesítményét értékelte ki.
A Budapest Bank az elismerést stabil pénzügyi mutatóival, erős likviditási helyzetével és a hosszú távú növekedést elősegítő kezdeményezéseivel érdemelte ki. A zsűri ugyancsak értékelte a bank felelős hitelezési politikáját, az elmúlt időszak kihívásaira adott válaszait valamint a társadalmi felelősségvállalás terén tett erőfeszítéseit és eredményeit.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a The Banker magazin bennünket talált a legjobbnak a magyarországi pénzintézetek között, hiszen ez azt jelzi, hogy a helyi piac pozitív visszajelzései mellett a pénzügyi szakma is elismeri teljesítményünket. Mindez azt is jelenti számunkra, hogy a bankunk tevékenysége elfogulatlan nemzetközi mércével is megállja a helyét” – mondta el Sean Morrissey, a Budapest Bank elnök-vezérigazgatója.
A szakember azt is hozzátette, hogy a Budapest Bank eddigi nyereséges működésének köszönhetően a 2011-es évre már az optimizmus jegyében készül, és újbóli növekedési terveket fogalmazott meg.
A Budapest Bank számára „The Bank of the Year”-díj sokadik az idei elismerések között. A MasterCard által kiírt Az Év Bankja versenyen kiérdemelte „A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank 2010” címet. Ebben a kategóriában azt a bankot díjazta a zsűri, amely kiemelkedően sokat tett a magyar lakossági és vállalati szegmens általános pénzügyi tudatosságának javításáért. Szintén a MasterCard pályázatán szerzett ezüstérmet a pénzintézet idén bevezetett Egyenlítő Hitelével „Az év lakossági hitelterméke” kategóriában, amelynél az ügyfelek számára legkedvezőbb, leginnovatívabb termékeket ismerték el. Ugyancsak a Budapest Bank kapta meg november végén a CSR Hungary 2010 díjat „CSR Menedzsment – nagyvállalatok” kategóriában a társadalmi felelősségvállalás terén évtizedek óta végzett átfogó, sokrétű munkájáért.