Egy bonyolult világban egyre kevesebb az egyszerű igazság - különösen igaznak érzem ezt az üzleti területen. Régebben talán sokkal egyszerűbb volt az enyém-tiéd, vagy verseny és együttműködés határvonalait fellelni.
Mostanra azonban a barát-idegen felismerő rendszerek csődöt mondanak. Kedvenc példám az autógyártás, aminek elképzelhető, hogy a vége az lesz esetleg, hogy az autógyárak csak a márkák tulajdonosai lesznek, de szinte semmi más. A tervezést egy-két (néhány) designcég végzi majd mindenki számára, ahogy a padlólemezek is közösek, a 10-20-féle motort is valaki másnál gyártatják, sőt esetleg még az összeszerelés is valami erre szakosodott cégnél történik - a végén pedig "csak" "felcsavarozzák" a márkajelzést...
Japán jóváhagyta a Google-Yahoo fúziót
A versenyhatóság engedélyezte a Yahoo Japan számára a Google keresőmotorjának használatát.
A japán versenyhatóság zöld utat adott a Yahoo Japan és a Google - versenytársak által vitatott - együttműködésének - írta a Reuters. A japán Yahoo - amely az ország egyik leglátogatottabb portálja - júliusban jelentette be, hogy a Google keresőjét építené oldalába, amely révén gyakorlatilag a teljes japán keresőpiac a birtokukba kerül. Korábban a versenytársak közül a Microsoft és a online kereskedő Rakuten is kétségeinek adott hangot, véleményük szerint a tisztességes verseny szabályaiba ütközik a lépés.
A versenyhatóság mai döntésével engedélyezte a fúziót, azonban bejelentése szerint továbbra is figyelemmel kíséri a folyamatot. A döntés megfelel az előzetes várakozásoknak. Az együttműködés bejelentése egyébként meglepetést keltett a szektorban, az anyacég Yahoo Inc. ugyanis a Microsoftot választotta keresőpartnerének, azonban a japánban jelentkező speciális igények szempontjából a Google technológiáját tartja erősebbnek a társaság. (SG)