A közösségi médiát a vállalkozások elsősorban egyirányú csatornaként, a marketingtevékenységeikhez használják, holott sokkal nagyobb kincs is rejlik benne. A Harvard Business Review által készített felmérésből egyértelműen leszűrhető, hogy milyen kiaknázatlan aranybányát rejtenek a közösségi oldalak, melyeket akár a kis- és középvállalkozások szolgálatába is lehetne állítani.
Ha ez van ott - mi lehet itt? (Közösségi médiás lantpengetés)
2010.12.02. 07:11 Üzletfejlesztés
Az idei évben átlagosan több mint nyolcvan százalékkal többet töltöttek a felhasználók közösségi oldalakon, mint 2009-ben. A hatalmas lehetőséget, amit a nagy tömegek megszólítása jelent, egyelőre csak kevés magyar vállalkozás használja ki. Többnyire külső figyelőként vagy egyirányú csatornaként, marketingeszközökhöz használják ezeket az oldalakat, pedig az innen származó információkból hatalmas előnyre tehetnek szert a versenytársaikkal szemben.
A vállalati kommunikációnak új terepet nyithat a közösségi oldalak rendszeres figyelése, hiszen ezáltal a vállalkozás a fogyasztói véleményeket feltérképezheti, mintegy vizsgálati eszközt látva benne a fogyasztók jobb megismerésének és megértésének eszköze lehet.
A több mint 2000 vállalkozás körében végzett Harvard Business Review felmérés tanulsága szerint a legtöbb szervezet a „hírverés” terének titulálja a közösségi médiát, ahelyett, hogy részt venne az ott folyó, esetleg a cégről vagy a versenytársakról folyó kommunikációban. A cégek több mint fele még annak sem látja az esélyét, hogy az ilyen terű megnyilvánulásokban felhívhatja a vállalkozására, termékére, szolgáltatásaira a figyelmet, és csupán egynegyedük volt arról meggyőződve hogy, ez ténylegesen a gyakorlatban is működik, vélhetőleg a bizonyítékként szolgáló statisztikai és analítikai elemzések hiányos feltérképezése miatt.
A megkérdezett cégek 30 százaléka használja a közösségi médiát azért, hogy nagyobb forgalmat tereljen saját weboldalára, 29 százalékuk pedig össze is gyűjti és nyomon követi a felhasználók véleményét, mindezek mellett a mérhető előnyök a vállalkozások fontossági listájának a legvégén szerepelnek.
A kutatásokból az is kitűnik, hogy a vállalkozások 75 százalékának fogalma sincs arról, hogy a termékeikkel, szolgáltatásaikkal megcélzott vevőkör hol, milyen véleményt nyilvánít ki róluk. Megdöbbentő az a tény is, hogy a megkérdezett cégek közül egyetlenegy sem próbálkozott még a fogyasztói vélemények vizsgálatával, holott a termékek és szolgáltatások értékesítésénél erre igen nagy hangsúlyt kellene fektetni.
"A vállalatok elszalasztják a lehetőséget, hogy hatékonyan népszerűsítsék termékeiket, szolgáltatásaikat, növeljék a hírnevüket." - mondta Tom Davenport szerző, vezető elemzési szakértő. "Nem tudják, kik beszélnek róluk, a kiváltott pozitív és negatív érzelmekről nem is beszélve. Nem képesek megítélni az őket érő dicséret vagy bírálat hatásait, és nem tesztelik például a márkaüzenetekről vagy videókról kialakult véleményeket." (Sikeres)
Szólj hozzá!
Címkék: statisztika szolgáltatás analitika termék vállalkozás harvard márka versenytárs közösségi média kis és középvállalkozás vállalati kommunikáció harvard business review egyirányú csatorna felhasználók véleménye márkaüzenet
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr932487596
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.