Egyre több a 'márkafüggő' ember
Egy új tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy egyre több az olyan ember, aki annyira betegesen ragaszkodik egy-egy márkához, hogy ha más terméket kell megvásárolna, mint amihez hozzászokott, szeparációs szorongás alakul ki nála. A szakemberek szerint a hihetetlen ragaszkodás magyarázata, hogy a vásárlók azonosítják magukat az adott termékekkel.
A szakértők szerint az új jelenség aggasztó, mivel ezeknél a vásárlóknál pszichiátriai elváltozások alakulhatnak ki, ha valami miatt arra kényszerülnek, hogy 'hűtlenek' legyenek a kiválasztott márkákhoz. Az ok egyszerű: bizonyos értelemben azonosítják magukat ezekkel a termékekkel - írja a Journal of Marketing.
Éppen ezért sokan időt, fáradtságot és pénzt sem kímélnek, hogy megszerezzék a kiválasztott cikkeket, ami akár az egészségükbe is kerülhet. Elsősorban ez a határtalan rajongás keltette fel a kutatók érdeklődését.
A szakértők elmondták: ez a jelenség bizonyos szinten egy újabb fajta függőség, amely nagyobb figyelmet érdemelne, és amelyet a tudósok a tervek szerint tovább vizsgálnak majd annak érdekében, hogy jobban megértsék a mögöttes okokat. (OrientPress)