Az Invitel felvásárolja a Fibernetet, így a UPC is terjeszkedhet
A UPC a jóváhagyott tranzakció után jóval több mint százezer újabb háztartáshoz juttathatja el szolgáltatásait.
A UPC Magyarország Kft. (UPC) a mai napon bejelentette, hogy megállapodást írt alá az Invitel Holding S/A leányvállalatával, a Magyar Telecom B.V.-vel az ország negyedik legnagyobb kábelszolgáltatója, a Fibernet Kommunikációs Zrt. (Fibernet) kábeltelevíziós hálózatai egyharmadának a megvásárlásáról. Ez a szerződés úgy jöhetett létre, hogy az Invitel, pontosabban a Magyar Telecom B.V. megállapodást írt alá a Fibernet egyedüli tulajdonosa, a Fibernet Tanácsadó Kft. teljes törzstőkéjének megvételéről. Mindkét tranzakció egyidejű lezárásához – mely várhatóan 2011 első negyedévében történik majd meg – bizonyos feltételek teljesülése, többek között hatósági jóváhagyás is szükséges.
A Fibernet a negyedik legnagyobb kábelkommunikációs szolgáltató Magyarországon, amely több mint 150 ezer háztartás számára nyújt kábeltelevíziós, széles sávú internet- és telefonszolgáltatásokat. A vállalat tulajdonában lévő eszközök egyharmadának megvásárlásával – mely tranzakció a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyásának függvénye – a UPC olyan kábelhálózatokhoz jut hozzá, amelyek mintegy 166 ezer további háztartást érnek el és jelenleg mintegy 80 ezer kábeltelevíziós, széles sávú internet- és telefon-előfizetést szolgálnak ki. A tranzakció révén a UPC által ellátott települések száma lényegesen növekszik, kiterjedve Budapest néhány további kerületére, valamint csaknem 50, főként Pest és Fejér megyében található településre, köztük olyan városokra is, mint Gödöllő, Szentendre, Százhalombatta, Velence és Csongrád.
Betzalel Kenigsztein, a UPC vezérigazgatója ennek kapcsán a következőképp nyilatkozott: „Ez a felvásárlás jól kiegészíti a meglévő szolgáltatási területeinket, országos működésünkhöz még kedvezőbb méretnagyságot és jelentős további növekedési lehetőséget biztosít a számunkra. Ez megerősíti vezető kábeles szolgáltatói pozíciónkat és a magyar távközlési piacon betöltött katalizátorszerepünket. Eddigi innovatív üzleti stratégiáját folytatva a UPC tovább korszerűsíti majd az új szolgáltatási területeken működő kábelhálózatokat, melyeken saját fejlett digitális kábeltelevíziós és ultragyors új generációs széles sávú internet- és vezetékes telefonszolgáltatásait vezeti be. Az a célunk, hogy javítsuk a távközlési szolgáltatások minőségét, választékát és versenyképességét ezeken a területeken is, hogy az előfizetők magasabb színvonalú szolgáltatásokat vehessenek igénybe kedvezőbb árakon.” (ITCafe)