A japán italautomata jobban tudja nálunk, mit akarunk inni
Új típusú italautomatákat helyezett üzembe Japánban a JR East Water Business Co üdítőitalgyártó cég. Az automata kamerája rögzíti a vásárló képét, majd egy arcfelismerő rendszerrel azonosítja a korát és a nemét, ehhez hozzákombinálja az aktuális napszakot, és a közvéleménykutatásoknak eredményeiből épített adatbázisa alapján a kitalálja, mit szeretne az illető inni.
Az ajánlat meglepően sok esetben bejön, az első mérések szerint a gépek a hagyományos italautomatákhoz képest háromszor többet adnak el (persze ez betudható részben az újdonság varázsának is, hiszen mindenki ki akarja próbálni, tényleg eltalálja-e a gép, hogy mit akar inni). A gép döntése természetesen nem kötelező, csak a kirakatban az ajánlott ital mellett jelenik meg egy felirat, ami jelzi, hogy az automata szerint pont erre vágyik a vásárló.
Ha a vásárló férfi, nagyobb arányban választ kávéalapú italokat, ha az ötvenes éveiben jár, jó eséllyel a zöld tea lesz a választása, egy huszonéves nő pedig az édes üdítőket részesíti előnyben - magyarázta a cég szóvivője a rendszert. Az automatákat egyelőre egy tokiói vasútállomáson tesztelik (a JR East Water Business Co egyébként az egyik nagy japán vasúttársaság leányvállalata), és a tervek szerint 500 darabot fognak belőle üzembe helyezni jövőre a japán fővárosban és környékén. (Index)