Az e-kereskedelemről konferenciáznak
2010. november 25-én az e-kereskedelemmel és annak minden marketinges számára hasznosítható tapasztalataival foglalkozik a DotCommerceDay, melyet a Neo Interactive és a Kreatív Csoport közösen rendez meg. A konferencia koncepciója szerint az e-kereskedelemben járatos cégek a "hagyományos" márkagazdákkal cserélhetnek tapasztalatot. Az eseményen a magyarok mellett külföldi szakemberek is megosztják gondolataikat a látogatókkal.
"Az e-commerce az a nagy durranás, ami paradox módon halkan következett be, főleg, ha összehasonlítjuk az olyan hype-okkal, mint pl. a search, a webvideó vagy a social. A szép benne, hogy itt nem kell az üzleti modellt keresgélni, mert eleve az üzletről szól. És az a pragmatikus megközelítés - feltehetőleg ami miatt a buzzword-dobálásból és lufieregetésből kimaradt az e-commerce - a marketingjére is jellemző: tények, számok, konverzió alapján döntenek arról, hogy mi működik, és mi nem. Itt nem igaz a mondás, hogy a reklámkiadások 50 %-a hasznos, csak azt nem tudjuk, hogy melyik 50" - mondja Soós Gergely, a koncepciót adó neo ügyvezetője.
"Persze az e-commerce cégeknek is van még hová fejlődni marketingkommunikáció terén. Hiszen előbb-utóbb a versenyben eljutnak oda, hogy a számukra bevált marketing praktikákkal (SEO-tól, affiliate-ig, konverziókövetéstől listingig) nem lehet további versenyelőnyre szert tenni, és akkor bejön a képbe a márkázás és például az offline hirdetések. Amit viszont a 'hagyományos márkák' marketingszakemberei ismernek jól" - teszi hozzá. (MarketingInfo)