Ettől izgalmas a verseny, nem lehet (még) tudni ugyan pontosan, hogy milyen eredményt hoznak a bevezetett lépések (vagy tényleg hozzák-e azt az eredmény, amelyet elvárnak), a fejlesztés, a képzés, a béremelés, környezetet jobban kímélő, költségcsökkentő technológiák, a külföld felé további terjeszkedés.
Többmilliárdos beruházást tervez a Kométa
A következő 2-3 évben mintegy 3 milliárd forint értékű további beruházással igyekszik megerősíteni piaci pozícióját a Kométa ’99 ZRt. A társaság 1999 óta több mint 6 milliárd forintot fordított a kaposvári húsüzem, valamint a termékek fejlesztésére.
A vállalat a gazdasági válság ellenére – a húsipari szereplők közül elsőként, és a régió egyik legnagyobb foglalkoztatójaként – idén márciusban megemelte a dolgozói béreket, valamint kiemelt hangsúlyt fektet a kiváló magyar szakemberek kinevelésére, továbbképzésére is. A béremeléssel egyidőben több stratégiai beruházásba is belefogott a cég az idén.
Az erősödő fogyasztói igények hatására, amelyek természetesen a vállalat hosszú távú céljait is befolyásolják, döntött a kapacitásbővítés mellett, ennek érdekében új szalámiérlelő részleget helyezett üzembe – amely révén éves szinten mintegy 2500 tonnára nőtt az összkapacitás. Az új celláknak köszönhetően a részleg teljes alapterülete 30 százalékkal növekedett. A szalámiérlelő teljes területén zárt ciklusú hűtés-fűtési rendszert üzemelt be a vállalat, amelynek köszönhetően az érlelő energiafelhasználása jelentősen csökkent.
A kaposvári üzem eddig az egyetlen Magyarországon, ahol ezt az energiahatékony hűtés-fűtési technológiát alkalmazzák, amely révén az érlelési folyamat hatékonyabbá és környezetkímélőbbé vált. A kapacitásbővítés eredményeként a hagyományos, hosszan érlelt szalámik, mint például a Kométa Téliszalámi és a Kométa Csemege szalámi – amelyek előállítása mintegy három hónapot vesz igénybe – mennyiségi előállítása is megnőtt.
A stratégiai beruházások a következő években is folytatódnak. A vállalat kiemelt hangsúlyt fektet az energiafelhasználás csökkentésére, valamint a hatékony vízfelhasználás érdekében egy szennyvíz üzemet is létesít, mindezeket további 1,3-1,5 millárd forint értékben. A termékek tekintetében elsősorban a Prímhúsokra (előrecsomagolt, védőgázas, friss húsok) fókuszál, valamint a húskészítmények terén is a termékfejlesztést tűzte ki céljául, amelyekkel nem titkolt szándéka az erősebb piaci pozíció megszerzése a szegmensben.
A Kométa ’99 ZRt. kizárólag sertéshúst dolgoz fel a kaposvári üzemében, ahol csak a legjobb minőségű, válogatott alapanyagokat veszi át a hazai tenyésztőktől, akikkel a hosszú távú együttműködésre törekszik. E tevékenysége mellett saját sertéstenyésztő telepet is üzemeltet, ahol nagy hozamú, ízletes és porhanyós húsú sertéseket nevelnek. Az állatok tartása, valamint a húsok feldolgozása mind-mind szigorú egészségügyi előírások betartásával történik.
Napjainkra a Kométa nem csak itthon, hanem az Európai Unió számos országában is képviselteti magát. A Corvinus Egyetem és a Hungaricum Szövetség közös kutatásából az derül ki, hogy a legnagyobb kiskereskedelmi-láncok előnyben részesítik a hazai termékeket – s bár az élelmiszer etikai kódex végül nem került bevezetésre, így nem kötelező érvényű a 20-80-as arányú magyar termék kvóta –, de a polcokra kihelyezett tálcás sertéshúsok aránya 90 százalék feletti, amelyből a Kométa is jelentős hányadot képvisel. A vállalat sikeres munkáját igazolja, hogy a Kométa ’99 ZRt. több mint 20 országba exportál – e tevékenysége a forgalma mintegy 30 százalékát teszi ki –, elsősorban, Olaszországba, Spanyolországba és Németországba, de például Csehországba, Szlovákiába, Szlovéniába, Romániába, Oroszországba, Ukrajnába, Horvátországba, Bosznia-Hercegovinába is, valamint olyan Európán kívüli országokba is, mint Japán vagy Korea, valamint a Karib-térség. (MMOnline)