Itt az első nagy halott
A Médiapiac tegnapelőtt írt arról, hogy egy jövőkutató szerint hét év múlva már teljesen jelentéktelen szelete lesz az Egyesült Államok médiapiacának a nyomtatott sajtó, a ma még papíron készülő lapok pedig online él(het)ik túl a technológiaváltást. Máris itt az első hullajelölt. A U. S. News & World Report még él ugyan - de jelen formájában már nem sokáig. A lapot korábban is húzta már az ág: az eredetileg hetente megjelenő újság alig két éve állt át a havi slusszra, most pedig nagyrészt búcsút intenek a print világnak. Legalábbis ez áll a munkatársakhoz eljuttatott tájékoztatóban, amely egy blogon jelent meg teljes egészében.
„A decemberi lesz az utolsó lapszám, amit kiküldünk előfizetőinknek” – áll a feljegyzésben, amely szerint a standos árusítás megmarad, ám a társaság teljes mellszélességgel az elektronikus kiadványok felé fordul a társaság. A Time és a Nwesweek után a harmadik számú amerikai szeriőz magazinként elkönyvelt kiadványt jegyző társaság egyelőre nem közölte, hogy az átalakítás miatt építenek-e le. Azt azonban hangoztatták: mindig is a digitalizáció élbolyában haladtak, így nincs mit csodálni azon, ha most agresszív terjeszkedésbe kezdtek online-fronton.