Piackutatási adatok szerint a streaming serkenti a mobiltelefon-eladásokat
Az Informa Telecoms & Media piackutató cég jelentése szerint a mobilcégeknek a saját online zeneáruházak üzemeltetésével szemben a streaming típusú letöltéseket kínáló szolgáltatásokkal kellene együttműködniük.
Az Apple népszerű szolgáltatásával, az iTunes-zal való piaci versengés jegyében több készülékgyártó cég is saját zeneáruházat indított a vásárlói lojalitás erősítése és a bevételének növelése érdekében. ˝Ezen szolgáltatások szinte mindegyike csúfosan megbukott˝ - nyilatkozta Adrian Blair, a Svédországból működtetett, világszerte egyre népszerűbb szolgáltatás, a Spotify európai üzletfejlesztési igazgatója. A dalonkénti letöltést kínáló zeneáruházakkal szemben a streaming szolgáltatások többféle platformon is működtethetők. A tanulmány olyan sikeres példákat is felhoz, mint a dán TDC, a dél-koreai SK Telecom, amelyek saját streaming szoltáltatást kínálnak, vagy a svéd TeliaSonera, amely épp a Spotify-jal működik együtt. A kutatás kimutatta, hogy a cégek az ügyfelek elpártolását csökkenteni, az adatforgalmi bevételeket pedig növelni tudták azáltal, hogy szolgáltatásaik több különböző készüléken is elérhetők. Bár a zene csak kis százalékot képvisel az ún. ˝non-voice˝, tehát nem a hanghívásokhoz köthető bevételek között, nagyon jó hozzáadott értéket jelent, lehetővé téve a szolgáltatók számára, hogy nagyobb piaci részesedéshez jussanak és több magas minőségű készüléket, ún. ˝high-end smartphone˝-t tudjanak eladni.
Miközben e szoláltatások népszerűsége látványosan növekszik, a felhasználók száma több millióra növekedett, egyelőre a pusztán reklámbevételeken alapuló ingyenes szolgáltatások még nem tudnak nyereségesen működni. Így a Spotify és a Deezer sikerei nyomán egyre több szolgáltató vezeti be az előfizetéses rendszert; utóbbi épp a közelmúltban írt alá megállapodást a France Telecommal. (Reuters/PopHáló)