Persze, persze - akkor most már mindenki látja, hogy az elektronikus kereskedelemben van jövő, érdemes tehát fejlesztőként ezt figyelembevenni, felhasználóként meg megint figyelembevenni.
Viszont sokszor nem is az a kérdés, hogy látjuk-e a jövőt - a művészet az az, hogy megmondjuk hogyan, mikor és milyen torzulásokkal (ez nem minősítés, csak az eredetitől való eltérést próbálom leképezni) jut el hozzánk.
Hát igen.
(Mellékzönge: próbálta már hármasban? Tessen csak megfigyelni a cikkben a "személyre szabott szolgáltatás" alliterációgyönyörűséget!)
E-commerce szolgáltatót vesz az Oracle
Az Oracle egymilliárd dollárt fizet a szektor egyik legjelentősebb szereplőjeként számon tartott Art Technology Groupért.
Az Oracle tegnap jelentette be, hogy egymilliárd dollárért felvásárolja a tekintélyes e-commerce vendort, az Art Technology Groupot (ATG). A tranzakció várhatóan a jövő év elején zárul majd.
A közlemény szerint az ATG technológiája az Oracle jelenlegi CRM és ERP portfólióját gazdagítja majd. Az Oracle szerint a hagyományos és internetes kereskedelem közeledése időszerűvé teszi egy egyesített technológiai platform létrehozását.
A cég közleménye szerint az e-commerce egyre inkább az egyes felhasználókat a legteljesebb mértékben kiszolgáló, személyre szabott szolgáltatásokat jelenti. Az ATG platformjának egyik legfontosabb eleme az Adaptive Scenario Engine, amely a cég saját meghatározása szerint egy „szegmentációs és tartalom-targetálásra alkalmas szoftver, amely (...) személyre szabott értékesítési metódusok alkalmazását teszi lehetővé."
Az ATG olyan cégek fontos piaci konkurenseként van jelen a nemzetközi e-commerce piacon, mint a GSI Commerce és a Digital River. Az Oracle azt követően döntött úgy, hogy megváűsárolja a vállalatot, miután a rivális IBM is bevásárolta magát a szegmensbe, a Sterling Commerce akvizíciójával. (CW, elütéssel egyetemben)