Ez a bejegyzés egyfajta ellenpontja akar lenni "A japók hajtanak, mint a meszes" posztnak - csak azért, hogy ne sóhajtozzunk, hogy nálunk miért nem történik már valami ilyesmi...
...
Eztán a cég a nemzetközi szabadalmi bejegyzés előtt álló, szénszálas kompozit anyagból készül elektromos robogóját is bemutatta – állítólag a nagyobb nyilvánosság most láthatta először. A robogót az ANTRO-sok 2006-ben kezdték el fejleszteni. A működő prototípus egyébként 2009 végén, befektetői tőkéből valósult meg. Jelenleg a továbbfejlesztéshez, a gyártás előkészítéséhez és a szériagyártás indításához keresik a befektetőket, és kiegészítő támogatásokat a tervezett 2011. évi induláshoz.
Az általunk megszemlélt hibrid kismotor még csak a kezdet, folyamatosan fejlesztik, így az új prototípus könnyebb és kisebb lesz. Közepes bőrönd méretűre összecsukható, és keréken csúsztatva, vagy hátizsákként hordozható. (Mivel a karosszéria teljesen összecsukható, szállításkor nem koszolja össze a környezetét.) Mindkét kerekébe elektromos agymotor kerül, ez a 2x400 W teljesítmény 45-50 km/órás tempóra teszi képessé. Az akkumulátorok feltöltését a hálózati csatlakozó mellett pedálgenerátor is segíti. Hatótávolsága 40-50 kilométer, ami a napi városi közlekedésre teljesen elegendő.
Felülni felülhettünk rá, beindítani már nem indították be, és szabadalmi okok miatt csak egy szemszögből lehetett a bőrönd méretre összecsukható pedálos-elektromos járművet fotózni.
Megtudtuk, „mindössze” négymillió euróra lenne szükségük ahhoz, hogy a robogó sorozatgyártása beinduljon. (Ha meglenne a pénz, egy év múlva már el is kezdhetnék a gyártást. Első körben természetesen számozott példányok kerülnének le a szalagról.)
A robogó gyártását – ha találnak hozzá befektetőket - Őriszentpéteren szeretnék megvalósítani (a régi cipőgyár helyén), a helyi munkaerőre számítva.
A részlet egy hosszabb Nyugatos cikkből van, teljes cikkért ide hopp: Az őrségi hibrid robogó világpremierjén >>>