A Volvo továbbra is lát jövőt a metán-dízel technológiában
A Volvo metán-dízel programja egyre sikeresebb, így az utakra került az FM-ből kialakított tesztmodell is. A teherautóban a Volvo 13 literes, Euro5-ös dízelje került, természetesen megfelelően átalakítva. A svédek nagyon bíznak a technológiában, nem kevés időt és energiát meg persze pénzt fektettek a fejlesztésbe, a kérdés már csak az mennyire fog elterjedni. A számok magukért beszélnek, az eddigi tesztek során csupa pozitív eredmény született, amit a cég marketingesei természetesen büszkén reklámoznak is.
Tény és való, hogy egy ilyen teherautó üzemeltetése megoldható lenne 100%-ig megújuló energiaforrásokból, például 80%-nyi folyékony metángáz és 20% biodízel használatával. Ehhez hozzájárul még az is, hogy ez esetben a jármű szén-dioxid kibocsátása is 80%-al alacsonyabb lenne, mint egy hagyományos dízelé. A metán-dízel erőforrásokhoz a folyékony metán-gáz a legoptimálisabb üzemanyag, egyrészt mert sokkal jobb a hatásfoka a cseppfolyós metánnak, másrészt kevesebb helyet foglal el, mint a sűrített gáz.
Ha a metán-dízel keveréket 75-25 arányban készítik és a teherautót városon kívül használják, 500-1000 kilométer közötti hatótávolságot lehet elérni, a domborzattól függően. Ez pontosan kétszer annyi, mint a sűrített gázos verzióé és négyszer annyi, mint az eredetileg Otto-motoros változaté. A Volvo pedig mindig is hangoztatja, hogy a technológiának óriási előnye, hogy ezek a gépek akár simán gázolajjal is képesek elmenni, ha kifogy a metán.
Az elterjedés akadálya lehet, hogy sűrített gázt lehet több helyen is tankolni Európában, folyékony metánt nem igazán. Így a Volvo mintakutat is épített – bizonyítván, hogy komolyan gondolják az általuk fejlesztett technológia elterjesztését – amit nemrég adott át Göteborgban, a FordonsGas Sverige és Göteborg Energi cégekkel karöltve.
Forrás: Kamionhírek.hu